Drága autókkal követik el a legtöbb csalást

A Generali-Providencia Biztosító vizsgálati csoportja 2008-ban több mint 200 biztosítási csalást derített fel, és a jogalap nélküli, elutasított kárigények összértéke 550 millió forintot tett ki. A nemzetközi Generali-csoport tapasztalata szerint a gépjárművekkel követik el a legtöbb biztosítási csalást – közölte a biztosító csütörtökön.

MNO
2010. 01. 21. 18:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A gépjármű-biztosítási csalások leggyakoribb esetei megrendezett autóbalesetek, valós balesetek bekövetkezése után visszamenőleges időponttal megkísérelt biztosításiszerződés-kötések, fiktív gépjármű-javítási számlák benyújtásai, illetve a jogos igénynél magasabb összegű kártérítés-igénylések – mutat rá a Generali.

A régiós tulajdonos, a Generali PPF Holding (GPH) társaságai közül a csehországi Ceská Pojistovna például éves szinten több mint 9 millió euró összértékű biztosítási csalást leplez le, a Generali Slovensko pedig havonta átlagosan közel 300 gyanús biztosítási eseményt vizsgál Szlovákiában. A magyarországi vizsgálati csoport 2008-ban több mint 200 biztosítási csalást derített fel, és a jogalap nélküli, elutasított kárigények összértéke 550 millió forintot (2 millió euró) tett ki.

A gépjármű-biztosításoknál a csalások előfordulása nem köthető kifejezetten márkákhoz, de az értékesebb kocsik – mint a Mercedes, a Volkswagen, a BMW, az Audi – más gépjárműtípusokkal összehasonlítva gyakrabban bukkannak fel a biztosítási csalások aktáiban. A drágább gépjárműtípusok esetén a kifizetett kárösszegek is nagyobbak. Ez persze nem jelenti azt, hogy az olcsóbb márkákkal nem követnek el csalásokat – jegyzi meg a közlemény.

Magyarországon a Suzuki személygépkocsikhoz köthető esetek száma volt az egyik legkiemelkedőbb: 1994 végétől 2 év alatt 500 casco lopáskárt jelentettek be a Generalinál Suzuki személygépkocsikra. Egy évvel később már 6 százalék volt a lopásgyakoriság ezekre az autókra.

A biztosító vizsgálati csoportja – a rendőrséggel együttműködve – vizsgálta a gyanús eseteket, amelyek során kiderült, hogy legtöbb alkalommal fiktív autólopásokról volt szó. Sokszor a gépjárművet a tulajdonos tudtával, illetve megbízásából külföldre vitték, és ezt követően jelentették be a lopáskárt. A rendőrség 60 gyanúsított ellen – csalás miatt – folytatott eljárást, melyek során az „ellopott” járművek 10 százalékát megtalálták és visszaszállították külföldről – ismerteti a közlemény. Hozzáteszi: a Suzuki márkájú autók lopásgyakorisága 1997-re 6 százalékról 1 százalékra csökkent.

Ha a csalások felderítetlenül maradnának, elkerülhetetlen lenne a biztosítási díjak emelkedése. A biztosítási csalás következménye Magyarországon akár 10 évig terjedő szabadságvesztés is lehet.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.