Kemény év előtt a közép-európai autógyártás

Az ágazaton belül mindeddig a közép- és kelet-európai autógyártás állt ellen a legjobban a válságnak, de az igazán kemény év 2010 lesz – írta hétfői számában egy osztrák gazdasági lap.

MNO
2010. 01. 25. 9:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A termelés hatszázalékos visszaesésével még „a Kelet Detroitja” sínylette meg a legkevésbé a válságot a számos nyugat-európai országban bevezetett roncsprémiumprogramnak köszönhetően – idézte a Wirtschaftsblatt a Fraunhofer Austria kutatóintézet friss jelentését. Ezek a programok részben mesterségesen táplálták a keresletet a kicsi és költséghatékony autók iránt. Most azonban „be kell kapcsolni a biztonsági öveket”: miután az autócsere-programok véget értek, 2010-ben csökkenni fog a vásárlókedv. Ehhez járul még, hogy az olcsó munkaerő jelentette előny is mérséklődni fog.

A versenyképességhez középtávon már nem lesz elegendő az alacsony bérköltségekből eredő előny, amely valamikor a térségbe vonzotta az autógyártókat. Most a kiváló működésre lesz igény – mondta René Leitner, az intézet munkatársa. Ha ezt a „házi feladatot” elvégzi a közép- és kelet-európai gépkocsigyártás, továbbra is vonzó telephely lesz az európai piacot kiszolgáló autóipar számára. Előnyt jelent majd, hogy a kicsi, olcsó gépkocsik egyre keresettebbek lesznek – áll a Wirtschaftsblatt cikkében.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.