Kínaiak vették meg a terepjárók jelképét

Leállította a Hummer terepjárók gyártását az amerikai General Motors (GM), és el is adja a márkát. A vevő egy kínai befektetői csoport. A detroiti GM helyi idő szerint szerdán közölte, hogy beszünteti a városi terepjárók gyártását.

MNO
2010. 01. 14. 10:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A készletek kitartanak addig, amíg véglegesítik a Hummer eladását – indokolta a lépést a társaság. A GM tavaly októberben jelentette be, hogy megválik az egykor az amerikai terepjárók jelképének számító márkától. A vevő a kevéssé ismert kínai Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery nevű vállalat, amely 80 százalékos, és egy hongkongi befektető, amely 20 százalékos tulajdonrészt szerez. Az ügyletről kiszivárgott információk szerint a 2009 nyarán csődvédelmet kért GM nagyjából 150 millió dollárért adta el a szabadidős terepjárókat gyártó részlegét.

A társaság korábban még azt közölte, hogy 500 milliós vagy még nagyobb bevételre számít. A Hummer modelleket egyetlen üzemben, a Louisiana állambeli Shreveportban gyártják. A GM szerdai közleménye szerint bizonytalan, hogy lesz-e szükség elbocsátásokra a 700 embert foglalkoztató gyárban a leállás miatt.

A Hummer eladása a vártnál tovább húzódik. A GM kínai képviseletének vezetője a detroiti autószalonon úgy nyilatkozott, hogy egyelőre a kínai hatóságok jóváhagyására várnak. „Tárgyalásokat folytatunk a kormányzattal. Döntés még nincs, és nem lehet tudni, hogy mi lesz a végeredmény” – mondta Kevin Wale. A probléma az, hogy a vevő nem számít autógyártónak Kínában, „ahol igen szigorúan szabályozzák a belépést ebbe a kulcsfontosságú iparágba” – mondta a GM China Group vezetője.

A délnyugat-kínai Csengtu városából irányított Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery cég profiljáról korábban azt írta a The Wall Street Journal című gazdasági lap, hogy szinte mindent előállít az építkezési gépektől kezdve a billenős járműveken át az autópálya- és hídelemekig. A magánkézben lévő vállalat erőteljes növekedést ért el az utóbbi években hazai cégek felvásárlásával.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.