Marad a vasúti és vízi szállítás jövedékiadó-mentessége

A Európai Bizottság jóváhagyta a közlekedési koordináció adókedvezményekkel történő magyarországi támogatását: szerdán úgy döntött, hogy nem emel kifogást Magyarország azon határozatával kapcsolatban, amelyben a vasúti és belvízi szállítás számára jövedékiadó-mentességet biztosít, illetve jövedékiadó-visszatérítést tesz lehetővé – áll a bizottság honlapján.

MNO
2010. 01. 13. 14:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az intézkedés célja, hogy előmozdítsa ezeknek a szállítási módoknak a használatát, illetve mérséklődjön a közlekedési ágazat által kibocsátott szennyezés, illetve csökkenjenek egyes járulékos költségek. Magyarország jövedékiadó-mentességet biztosít, illetve adó-visszatérítést tesz lehetővé a belvízi hajózásban felhasznált üzemanyagra, és adómentességet biztosít a vasúti szállításban felhasznált üzemanyagra vonatkozóan. Az intézkedések összhangban állnak az energia adóztatásáról szóló irányelv rendelkezéseivel.

A mostani jóváhagyás a 2017. április 30-ig terjedő időszakra vonatkozik. A vasúti és a belvízi szállítás a közúti szállításnál sokkal kevesebb járulékos költséget okoz mind a balesetek, mind az éghajlatváltozás és a légszennyezés szempontjából. Jelentős tartalékkapacitásuk révén ezek a szállítási módok szerepet játszhatnak a közúthálózat túlzsúfolt részeinek forgalmi tehermentesítésében is. Mivel a közúti áruszállításra nem terhelődnek az általa okozott járulékos költségek, helyénvaló csökkenteni a költségbeli különbséget a kombinált szállítási műveletek és a közúti szállítás között, és ezáltal egyenlő feltételeket biztosítani a tisztább szállítási módok számára – véli a bizottság. Magyarország a jövedékiadó-mentesség és -visszatérítés alkalmazása mellett döntött.

A Magyarországon a tisztább szállítási módok előmozdítására bevezetett intézkedések vizsgálata során a bizottság annak ellenőrzésére összpontosított, hogy a közúti szállítás helyett tisztább közlekedési módot választva tonnakilométereként valóban több járulékos költség takarítható-e meg, mint amennyi a támogatás tonnakilométerenkénti összege. A bizottság úgy találta, hogy a belvízi hajózásra és a vasúti szállításra vonatkozó adókedvezmények összeegyeztethetők az Európai Unió működéséről szóló szerződés 93. cikkével és a vasúti vállalkozásoknak nyújtott állami támogatásokról szóló közösségi iránymutatással.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.