Megnégyszerezte nyereségét az autógyár

A dél-koreai Hyundai Motor’s autógyár éves összevetésben majdnem megnégyszerezte nyereségét a tavalyi utolsó negyedévben, főként az indiai és a kínai piac bővülésének köszönhetően.

MNO
2010. 01. 28. 10:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A társaság csütörtöki közleménye szerint az adózás utáni nyereség az egy évvel korábbi 243,5 milliárd wonról 945,5 milliárd wonra (820 millió dollár) emelkedett 2009 negyedik negyedévében, a bevétel pedig 9,3 százalékkal 6650 milliárd wonra nőtt. A cég erejét mutatja, hogy az Elantra nevű Hyundai-modell jelenleg a legkelendőbb külföldi gyártású gépkocsi Kínában, amely az autóipar számára a legnagyobb piac az egész világon. A cég az olcsóbb, kisebb modellek iránti érdeklődés élénküléséből és az új autó vásárlását ösztönző kormányzati programokból is sokat profitált – mutattak rá elemzők.

A Hyundai és leányvállalata, a Kia Motors alkotta csoport a negyedik legnagyobb járműgyártó. 2010-ben a társaság éves szinten 11 százalékkal 3,46 millió darabra kívánja növelni az eladott gépkocsik, buszok és teherautók számát. Elemzők szerint az új év is sikeres lehet, mert mindinkább növekszik a Hyundai és a Kia márka elismertsége, és a kereslet növekedése kiegyenlítheti a won erősödésének és az állami ösztönző programok leállásának negatív hatását. A konszern európai központját a csehországi Nosovicében építik ki, az ottani gyár bővítésével. A beruházás végrehajtása után évente több mint 1,1 millió autót szerelnek majd össze az üzemben.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.