Nő a gazdasági bűnözés, terjed az internetes csalás

Németországban egyre több cég lesz gazdasági bűnözés áldozata. A KPMG megbízásból készített, kedden ismertetett felmérése szerint az elmúlt három évben a cégek 37 százalékánál történt valamilyen bűneset – csalás, adatlopás, korrupció –, míg három évvel ezelőtt csak 26 százalékuknál.

MNO
2010. 01. 12. 15:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 300 közepes és nagyvállalat megkérdezése alapján készített felmérésből az is kiderül, hogy az elkövetők egyre inkább használják az internetet: az esetek 53 százalékában a világháló segítségével követtek el bűncselekményt, három évvel ezelőtt 23 százalékában. A gazdasági bűnözés okozta károkat évi 15-21 milliárd euróra teszi a KPMG, a német szövetségi bűnügyi hivatal adatai szerint 2008-ban a feltárt csalások okozta kár 3,4 milliárd eurót tett ki.

A felmérés szerint a legtöbb kárt a kartellezés, a pénzmosás és a korrupció okozza Németországban. Ráadásul a válság miatt nagy a kísértés, hogy a cégek rózsásabb képet fessenek pénzügyi helyzetükről a mérlegadatok meghamisításával, és gyakori a kenőpénzfizetés is a „zsíros” megrendelések elnyeréséért. Az is megfigyelhető a KPMG szerint, hogy a cégek a nehéz időkben a biztonságon is igyekeznek spórolni, és sokszor még a legkézenfekvőbb biztonsági intézkedéseket sem hozzák meg.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.