A sztrájkbizottsággal történő megállapodást követően teljes körben, immár 26 szakszervezet részvételével kezdődött meg a BKV Zrt. új kollektív szerződésének egyeztetése – tudatta a közlekedési vállalat közleményében, amelyből kiderül, hogy végső megállapodás nem született, ezért az egyeztetés a héten folytatódik, míg hétfő délután megkezdődnek a 2010. évi bértárgyalások is.
Minden elindult
Üzemkezdetkor minden BKV-járat elindult – közölte a BKV fődiszpécsere az MTI érdeklődésére hétfő hajnalban. Mint mondta, a normál menetrend szerint járnak a buszok, a villamosok, a trolik, valamint a metró- és a HÉV-szerelvények is. A fődiszpécser tájékoztatása szerint a hóesés sem okoz gondot a járműveknek.
Kártalanítás?
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) hétfő hajnalban kiadott közleményében úgy fogalmazott: súlyos vereséget szenvedtek az utasok és a közösségi közlekedés ügye az elmúlt héten. Vitézy Dávid elnökségi tag szerint a kialakult helyzetért a városvezetés, a kormánybiztos, a BKV-menedzsment és az egymással is háborúzó szakszervezetek is felelősek, ezért felszólítja mindegyiküket, kérjenek bocsánatot az utazóközönségtől, az adófizetőktől, és teljes mértékben kártalanítsák őket.
Az egyesület arra szólítja fel a BKV-t, hogy a havibérletek érvényességét az elmaradt szolgáltatás napjainak számával hosszabbítsák meg, az éves bérlettel rendelkezőknek pedig 2011-ben ezzel arányos kedvezményt biztosítsanak. Álláspontjuk szerint kártalanítani kell minden olyan munkáltatót is, aki a sztrájk miatt bizonyíthatóan súlyos többletköltségekbe verte magát, és minden olyan munkavállalót, aki bizonyíthatóan kárt szenvedett, például elvesztette állását.
A VEKE felszólította a városvezetést, hogy a Fővárosi Közgyűlés januári ülésére terjesszék be a februártól esedékes, értelmetlen és káros, további utasvesztést eredményező tarifaemelés visszavonását, mert, mint írják, az utasoknak nincs szakszervezetük, nem tudnak sztrájkba lépni, azonban az elmúlt időszak eseményei után itt az ideje, hogy a város egy ilyen gesztust tegyen „a BKV erkölcsi, műszaki lezüllése” és a hosszú üzemszünet után a bérletüket még mindig megvásárló utazók felé.
A VEKE a közleményben követeli a sztrájktörvény módosítását is, mivel szerintük a közszolgáltatások körébe sorolt közösségi közlekedésnél garantálni kell az elégséges szolgáltatás biztosítását, mely az üzem jellegzetességei miatt a kibocsátott teljesítmény legalább 50 százaléka kell, hogy legyen ágazatonként és területenként.
A közlekedési egyesület a főpolgármestert és a BKV vezetését arra szólítja fel, hogy közösen tegyenek egyértelmű, konkrétumokat tartalmazó kötelezettségvállalást a legrosszabb állapotú autóbusz- és trolibusztípusok helyett megbízható minőségű, komfortos új járművek beszerzésére, továbbá az alkatrészellátás zavartalan biztosítására és megfelelő létszámú karbantartó szakember felvételére.
(MNO, MTI)















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!