A Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálatot az Országos Érdekegyeztető Tanács (OÉT) 1996. július 1-jei hatállyal hozta létre, hogy felkérés esetén segítse a szociális partnereket a kialakult kollektív munkaügyi viták rendezésében a közvetítés és a döntőbíráskodás eszközével.
Herczog László – aki minisztersége előtt éveken át részt vett a szolgálat munkájában – az MKDSZ-ben szerzett tapasztalataira utalva úgy vélekedett: az alternatív vitarendezés formájára szükség van, mert a bíróságok túlterheltek, költségesek, az MKDSZ igénybevételével létrejövő megállapodást a felek magukénak érzik. A miniszter szerint nagymértékben segítené a szolgálat munkáját, ha az MKDSZ önálló jogi személy lenne, és főállású munkatársai lennének.
Herczog László úgy vélekedett, hogy a sztrájk idején nyújtandó elégséges szolgáltatásra vonatkozó szabályozásban a döntőbírói szolgálatnak is szerepet kellene kapnia. Nacsa Beáta, az ELTE adjunktusa vitaindítójában sikeres intézménynek nevezte az MKDSZ-t, mert érdemben hozzá tud járulni a vitás kérdések rendezéséhez. Ugyanakkor viszonylag alacsony az esetszám, ebben a jövőben előre kell lépni, és jogszabályozással is elő kell segíteni, hogy a felek egyre inkább válasszák a vitarendezést segítő fórumot. Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás-igazgatója elmondta, hogy az MKDSZ fontos szerepet játszott a MÁV-nál a munkaügyi konfliktusok rendezésében.
(MTI)
Újabb szakaszba lépett Trump „Amerika az első” programja















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!