Több vécépapír, fogkrém és szappan fogyott

Az ACNielsen Piackutató Kft. felmérése szerint egy százalékkal nőtt tavaly a háztartási vegyi áruk és a kozmetikumok forgalma Magyarországon.

MNO
2010. 01. 30. 14:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A piackutató adatai szerint ezen termékek forgalma 2009-ben 300 milliárd forintot tett ki. A legnagyobb forgalmú húsz kategória közül a toalettpapír, a pelenka, a mosogatószer, a fogkrém, a szappan és a konyhai törlőkendő kiskereskedelmi forgalma emelkedett mind értékben, mind mennyiségben – emelte ki a társaság közleményében. Emellett folytatódott a beszerzési helyek koncentrálódása is, amelynek eredményeként a fogyasztók továbbra is növekvő arányban részesítették előnyben a kereskedelmi láncok nagy eladóterű üzleteit.

Az előző évhez képest tavaly 1-1 százalékponttal 39 százalékra növelték piaci részesedésüket a hipermarketek, valamint 18 százalékra a szupermarketek és diszkontok. Megállt azonban a vegyiáru-szaküzletek, drogériák térnyerése, mivel részarányuk a forgalomból 26-ról 25 százalékra csökkent, emellett gyengült az 50 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója is.

(mti)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.