A piackutató adatai szerint ezen termékek forgalma 2009-ben 300 milliárd forintot tett ki. A legnagyobb forgalmú húsz kategória közül a toalettpapír, a pelenka, a mosogatószer, a fogkrém, a szappan és a konyhai törlőkendő kiskereskedelmi forgalma emelkedett mind értékben, mind mennyiségben – emelte ki a társaság közleményében. Emellett folytatódott a beszerzési helyek koncentrálódása is, amelynek eredményeként a fogyasztók továbbra is növekvő arányban részesítették előnyben a kereskedelmi láncok nagy eladóterű üzleteit.
Az előző évhez képest tavaly 1-1 százalékponttal 39 százalékra növelték piaci részesedésüket a hipermarketek, valamint 18 százalékra a szupermarketek és diszkontok. Megállt azonban a vegyiáru-szaküzletek, drogériák térnyerése, mivel részarányuk a forgalomból 26-ról 25 százalékra csökkent, emellett gyengült az 50 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója is.
(mti)
Nesze neked uniós szankció: rekordot döntött az orosz LNG-export















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!