Elbúcsúzott a Malév a veteránjaitól

Kivonta a forgalomból Fokker 70-es gépeit a Malév, így februártól a légitársaság egységesebb, Boeingből és Bombardier-ből álló flottával repül, ami csökkenti a költségeket és javíthat a cég piaci pozícióin is – tájékoztatott a Malév szerdán.

MNO
2010. 02. 03. 10:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A flotta vázát a 18 darab Boeing 737 Next Generation gép és a regionális forgalomban használt 4 darab Bombardier Q400-as alkotja. A Malév szerint a flotta racionalizálása egy lépéssel közelebb viszi a légitársaságot ahhoz a céljához, hogy Közép-Kelet Európa vezető légitársaságává váljon. A közleményben idézik Martin Gausst, a légitársaság vezérigazgatóját, aki szerint az egyszerűbb flottaszerkezet jelentősen csökkenti a társaság karbantartási és üzemeltetési költségeit, amelyek kedvező hatása már az idén érvényesül.

A légitársaság gépparkja 2008-ban még változatos képet mutatott: a flotta gerincét az új generációs Boeing 737-esek alkották, mellettük ugyanakkor még a széles törzsű Boeing-767-esek, a Fokker 70-esek, Bombardier CRJ-200-as gépek, sőt még egy az újonnan érkezett Bombardier Q400-as is repült a Malév színeiben. A flottaegyszerűsítési programot 2009 nyarán indították el. Az első Fokker 70-es, kéthajtóműves sugárhajtású regionális utasszállító repülőgép 1995 végén kezdett el repülni Malév színekben. A HA-LMA lajstromjelű gép a hosszú táv kivételével a Malév szinte összes célállomását megjárta, utolsó útját januárban Tiranába teljesítette.

A múlt héten visszaadott gépet, további négy Fokker 70-es követi a sorban, amelyek a következő fél évben a szükséges javítási és karbantartási munkák elvégzését követően kerülnek vissza a lízingcéghez, az AWAS Leasing Company-hoz.

A Malév még tavaly nyáron írt alá szándéknyilatkozatot 30 Szuhoj Superjet 100-as gép megrendeléséről a SuperJet Internationallel, Európa legnagyobb légi seregszemléjén és vásárán, a Párizs melletti Le Bourget-ban. A több mint 1 milliárd dolláros tervezett beszerzés keretében azzal számoltak, hogy az első gép 2011-re érkezik meg a légitársaság flottájába, amelyet 2012-től évente hat darab követ. A Szuhoj Superjet 100 (SSJ 100) típusú repülőgép az első olyan regionális utasszállító gép, amelyet teljes egészében a Szovjetunió felbomlása után terveztek Oroszországban, nemzetközi bemutatkozása a Párizs melletti kiállításon volt. A gép egyaránt alkalmas a regionális és közepes távolságú útvonalak teljesítésére, ezért kitűnően megfelel a Malév hálózatának lefedésére – mondta az aláírást követően Martin Gauss vezérigazgató. Akkor azt is közölte: a flotta-átalakítási programban azzal számolnak, hogy a légitársaság a következő évtizedben növekedésnek indulhat, így a jelenleginél több repülőgépre lesz szüksége.

A Malév helyzete azonban továbbra is bizonytalan, a múlt heti magyar-orosz kormányközi gazdasági bizottsági ülésen a várakozásokkal ellentétben nem született megállapodás a tulajdonosi és tőkehelyzet rendezéséről. A múlt pénteki rendkívüli közgyűlést így érdemi döntés nélkül függesztették fel és február 9-re napolták.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.