Elnézést kért a Toyota, és megkezdi a javítást

A Toyota vállalat hétfőn az Egyesült Államokban elnézést kért az esetleg balesetet okozó, beszoruló gázpedálok problémája miatt, és közölte, megkezdi a visszahívott autók kijavítását, egyes szervizek a nap 24 órájában üzemelni fognak.

MNO
2010. 02. 01. 19:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A japán gyártó amerikai képviselete közölte: a cég mérnökei egy olyan „szigorúan tesztelt” megoldást dolgoztak ki, amelynek során megerősítik a gázpedálokat, megszüntetve a gondot okozó „súrlódási többletet”. A Toyota Motor Amerikában legutóbb 2,3 millió kocsit rendelt vissza.

A panaszok nyomán leállították nyolc népszerű modell, köztük a piacvezető Camry, Corolla és Avalon forgalmazását és gyártását az Egyesült Államokban és Kanadában. Ezek a modellek az amerikai autópiacon eddig a megbízhatóság etalonjai voltak. „Semmi sem fontosabb számunkra, mint azoknak a kocsiknak a biztonsága és megbízhatósága, amelyekben ügyfeleink utaznak” – közölte James Lentz, a Toyota Motor amerikai részlegének igazgatója. Elmondta, hogy az autók kijavításához szükséges alkatrészek már útban vannak a szervizekbe, és megkezdték a szerelők betanítását a javítások elvégzéséhez.

Lentz kétperces webüzenetében kétszer is elnézést kért a vásárlóktól a kellemetlenségekért, és leszögezte: kiderítették, mi okozta a beragadó gázpedállal kapcsolatos problémát. A múlt héten az autógyár még nem közölt ezzel kapcsolatban semmit. Az illetékes azt is közölte: a gyártás leállítása mindig nehéz döntés, de teljesen biztosak benne, hogy helyesen döntöttek. „Tudom, hogy önök csalódottak, de remélem, lehetőséget adnak arra, hogy visszanyerjük bizalmukat” – jelentette ki Lentz, aki az NBC televízióban is elmondta üzenetét.

Amerikában a Toyota-kereskedésekben jelentős mértékben csökkent a forgalom, és sok millió Toyota-tulajdonos aggódik kocsijának biztonsága miatt. Egyes márkakereskedők ezerdolláros engedményt kínálnak a régi Toyotájukat újra cserélő vásárlóknak. A Toyota két visszahívási hullámban tavaly november óta a világon összesen több mint 8 millió kocsit – ebből 6 milliót az Egyesült Államokban – rendelt vissza javításra. Az autógyártó a hétvégén több mint 20 amerikai újságban egész oldalas hirdetésben tudatta: a gyártást és forgalmazást csak átmenetileg állították le, és ezt a példa nélküli lépést a vevők érdekében hozták meg.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.