Kevesebb autót adott el a Nissan-Renault

A japán Nissan Motor Co. és francia partnere, a Renault SA autógyár 2009-ben együttesen 6 085 058 autót adott el, 0,1 százalékkal kevesebbet mint 2008-ban, a két autógyár így 9,8 százalékos részesedéssel rendelkezik a világpiacon.

MNO
2010. 02. 02. 13:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A csoport konszolidált adatai az első alkalommal tartalmazzák az orosz Avtovaz gyár Lada márkájának értékesítési számait. Tavaly az Avtovaz, amelyben a Renault 25 százalékos részesedéssel bír 417 457 Lada autót adott el. A Lada értékesítési számai nélkül a Nissan-Renault 5 667 601 adott el tavaly, 6,9 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban.

A Nissan globális eladásai 9,4 százalékkal 3 358 413 autóra csökkentek, 5,4 százalékos piaci részesedést biztosítva az autógyárnak a világpiacon, míg a Renault eladásai 3,1 százalékkal csökkentek 2 309 188 autóra, ami 3,7 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A Reanult és a Nissan évekkel ezelőtt vonta össze beszerzéseit a két vállalat között létrejött, részvény-kereszttulajdonláson alapuló együttműködés keretében. Közös vállalatuk, a Renault Nissan Purchasing Organisation (RNPO) látja el mindkét autógyártó konszern beszerzési feladatait.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.