Magához tért a Ford és a GM?

A Ford és General Motors amerikai autógyár erőteljes, két számjegyű forgalomnövekedést ért el januárban az egy évvel korábbihoz képest, a Toyota viszont 1999 óta a legrosszabb eladási mutatót könyvelte el – jelentette szerdán az ABC News hírtelevízió.

MNO
2010. 02. 03. 19:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Ford járműveiből 25, a GM autóiból 14,1 százalékkal több fogyott, a Toyota viszont 15,8 százalékos visszaesést regisztrált 2009 januárjához viszonyítva. Piaci elemzők szerint az amerikai gyártók sikerében része volt annak, hogy a Ford és a GM tekintélyes falatot harapott ki a Toyota piacából, miután a japán cég a gyártás és forgalmazás leállítására kényszerült nyolc népszerű modelljénél a gázpedál-beragadási probléma miatt.

Az amerikai autópiac az év első hónapjában egészében 6,3 százalékos fellendülést mutatott. Ebből a többi nagy gyártó vegyesen profitált, a Nissan például 16,1 százalékkal tudta növelni forgalmát, a Honda és a Chrysler azonban 5, illetve 8,1 százalékkal kevesebb autót adott el. Részben tehát a Toyota körüli botránynak köszönhetően tudta a GM és a Ford erősíteni piacvezető pozícióját 146 ezer, illetve 116 ezer eladott járművel, a harmadik a Toyota volt 98 ezres adattal. A japán autógyár piaci részesedése az Egyesült Államokban 14,1 százalékra esett vissza az egy évvel korábbi 17,9 százalékról; 1999 óta először fordult elő, hogy egy hónap alatt 100 ezernél kevesebb kocsit tudott értékesíteni.

A Toyota a korábbi eladási tervétől 23 százalékkal maradt el. A márkakereskedők átmenetileg nem árusítják a két legnépszerűbb modellt, a Camryt és a Corollát sem, a készletek 60 százalékát ez a két modell teszi ki. Mint Alexander Edwards, a Strategic Vision piackutató cég elemzője rámutatott: a korábban legalább öt balesetet okozó gázpedál beszorulása miatt a Toyota-vevők egyelőre kivárnak. Az ügy érzékeny csapás a cégre, mivel vásárlói azok közül kerülnek ki, akik számára éppen a biztonság és a megbízhatóság a legfontosabb szempont.

A Toyota-botrány valószínűleg nem ér véget azzal, hogy a gyártó minden költséget átvállalva kijavítja a visszahívott több millió kocsin a gázpedál problémáját (a veszélyes súrlódást megszüntető fémlemez behelyezése félórás szerelési művelet). A Toyotát akár 16,4 millió dollár büntetésre bírságolhatják, amiért nem reagált kellő időben a gázpedállal kapcsolatos gondokra, későn kezdte el visszahívni az érintett modelleket.

(mti)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.