A központ keddi közleménye szerint ezért előfordulhat, hogy a látatlanban lefoglalt szálláshely nem felel meg az elvárásoknak.
Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata a nyilvántartásba vett ügyek alapján úgy tapasztalta, az európai fogyasztóknak gondot jelent az Európai Unión belüli egységes szálláshelyi besorolási rendszer hiánya.
A szálláshelyeknek ugyanis nemcsak a kategóriái, hanem a komfortszint szerinti besorolása is jelentősen eltér egymástól az egyes tagállamokban. Számos tagállamban, például Skandináviában nem is létezik kötelező szálláshelyi besorolási rendszer. Bonyolítja a helyzetet, hogy az európai kontinensen legelterjedtebb csillagos szálláshelyi besorolási rendszer kritériumai országonként eltérőek.
A Magyar Szállodaszövetség december közepén arról tájékoztatott, hogy új, egységes kategóriába sorolják az Európai Unió több mint 17 ezer szállodáját, az ehhez szükséges egységes követelményrendszert a cseh, holland, német, magyar, osztrák, svájci és svéd szállodaszövetségek összefogásával megalakult Hotelstars Union alakította ki.
Az új követelményrendszer már az év eleje óta működik Ausztriában, a Cseh Köztársaságban, Németországban és Svédországban. Magyarországon a jogi keretek megteremtésével előreláthatólag 2010 második, harmadik negyedévében, míg Svájcban és Hollandiában 2011-től vezetik be.
A közös szállodai minősítési rendszer összesen 270 feltétel teljesítésén alapul. Ezeket egyebek között a vendégek körében végzett felmérések alapján dolgozták ki, így megfelelnek a kor igényeinek, a vendégek elvárásainak.
(MTI)
Orbán Balázs: Az európai elit egyre mélyebbre süllyed a háborúba + videó















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!