Egy év alatt listaáron több mint 44 milliárd forint tűnt el a magyar reklámpiacról. Ha megnézzük a reklámköltések szektoronkénti alakulását, az is jól látszik, hogy honnan: az autós cégek 19,5, a bankok 13,5, a gyorsan forgó fogyasztási cikkeket (FMCG) hirdetők 11 milliárdot vontak ki tavaly a médiából. Az autós költések visszaesésére mindenki számított, de a bankok esetében a legtöbb szakember – kommunikációs hangsúlyeltolódásokkal ugyan, de – a költések szinten tartását valószínűsítette még az év elején, az FMCG piacon pedig inkább növekedést vártak.
A rendelkezésre álló első háromnegyed éves adatok szerint a hazai reklámpiacot átlagon felüli mértékben tépázta meg a válság. A január-szeptemberi időszakban ugyanis Csehországban mindössze 3,2 százalékkal, Dániában 3,7 százalékkal csökkent a listaáras reklámköltés. Míg a nagyobb piacokon – Franciaországban és Németországban – másfél és két százalék közötti volt a visszaesés, Lengyelországban pedig stagnált a költés. Sőt, a legfrissebb adatok szerint Franciaországban év végére megfordult a trend és 1,9 százalékos növekedést ért el a reklámpiac.
(mediainfo.hu)
Zelenszkij: Konstruktív megbeszélések folynak Miamiban















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!