Zsugorodóban a magyar reklámpiac

A TNS Media Intelligence listaáras reklámköltési adatai szerint tavaly 7,4 százalékkal csökkent a magyarországi reklámpiac.

MNO
2010. 02. 02. 19:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy év alatt listaáron több mint 44 milliárd forint tűnt el a magyar reklámpiacról. Ha megnézzük a reklámköltések szektoronkénti alakulását, az is jól látszik, hogy honnan: az autós cégek 19,5, a bankok 13,5, a gyorsan forgó fogyasztási cikkeket (FMCG) hirdetők 11 milliárdot vontak ki tavaly a médiából. Az autós költések visszaesésére mindenki számított, de a bankok esetében a legtöbb szakember – kommunikációs hangsúlyeltolódásokkal ugyan, de – a költések szinten tartását valószínűsítette még az év elején, az FMCG piacon pedig inkább növekedést vártak.

A rendelkezésre álló első háromnegyed éves adatok szerint a hazai reklámpiacot átlagon felüli mértékben tépázta meg a válság. A január-szeptemberi időszakban ugyanis Csehországban mindössze 3,2 százalékkal, Dániában 3,7 százalékkal csökkent a listaáras reklámköltés. Míg a nagyobb piacokon – Franciaországban és Németországban – másfél és két százalék közötti volt a visszaesés, Lengyelországban pedig stagnált a költés. Sőt, a legfrissebb adatok szerint Franciaországban év végére megfordult a trend és 1,9 százalékos növekedést ért el a reklámpiac.

(mediainfo.hu)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.