Hatodik napja tart a francia vasutassztrájk

Hatodik napja nehezíti hétfőn sztrájk a vasúti közlekedést Franciaországban. A két legjelentősebb szakszervezet felhívására az idén harmadik alkalommal tartanak munkabeszüntetést a mozdonyvezetők és az ellenőrök tiltakozásul az árufuvarozás átszervezése, a szerintük várható többezres létszámleépítés és a romló munkakörülmények ellen.

MNO
2010. 04. 12. 11:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az állam vasúttársaság (SNCF), amely már a múlt hét végére a közlekedés helyreállítás ígérte, hétfőn azt jelezte, hogy az elmúlt napokhoz hasonlóan a szuperexpresszek (TGV) nyolcvan, az egyéb belföldi vonatok hatvan százaléka jár. A nemzetközi expresszeket, így a Londonba közlekedő Eurostar és a Belgium, Hollandia, illetve Németország felé induló Thalys vonatait nem érinti a munkabeszüntetés, egyedül a Svájc felé közlekedő Lyria vonalán vannak fennakadások. Az SNCF vezetősége hétfőn azt a javaslatot tette a szakszervezeteknek, hogy április 21-én üljenek tárgyalóasztalhoz, vagy abban az esetben még korában, ha a menetrendszerinti közlekedés helyreáll, azaz ha a vasutasok befejezik a sztrájkot. A legnagyobb szakszervezet, a CGT komolytalannak nevezte a javaslatot és a tárgyalások azonnali megkezdését követelte a munkabeszüntetés felfüggesztéséhez.

A CGT és a Sud-Rail szakszervezetek felhívásában elsősorban a munkahelyek megvédése szerepel. A vasutasok az árufuvarozás tervezett átszervezése és annak következményei ellen tiltakozva hirdettek sztrájkot, mert jelentős leépítésektől tartanak. A vasúti áruszállítás kétharmadát jelenleg az ügyfelenként viszonylag kis mennyiségű megrendelés teszi ki. Az SNCF meg kívánja szüntetni a külön vagonokban történő áruszállítást, mert az jelentős veszteséget okoz a vasúttársaságnak. Az árufuvarozás veszteségének kétharmada az ilyen jellegű szállításokból adódik.

Az SNCF idén 1404 munkahely megszüntetését tervezi. Az áruszállításban összesen 2.600 állást számolnak fel, de más szektorokban új munkahelyek jönnek létre. A szakszervezetek szerint viszont az átszervezéssel az év végére közel négyezer dolgozó fogja elveszteni az állását, s a jelenleg több, mint 230 ezer főt foglalkoztató SNCF átszervezésével a 156 ezer mozdonyvezető különleges státusza is megszűnik.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.