Egyre nagyobb a román hiány

A román államháztartási hiány elérte a bruttó hazai termék (GDP) 2,25 százalékát az év első négy hónapja után - közölte pénteken a román pénzügyminiszter.

MNO
2010. 05. 28. 12:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez azt jelenti, hogy január és április között a deficit 12,1 milliárd lej (2,9 milliárd euró) volt. 2009 hasonló időszakában 9,36 milliárd lej (2,2 milliárd euró) volt a hiány, az akkori a GDP 1,9 százaléka. Az áprilisi államháztartási hiány 4 milliárd lej (963 millió euró) volt, hiszen a költségvetés első negyedévi deficitje még csak az éves GDP 1,53 százalékát tette ki.

Az első négy hónapban a román költségvetés bevételei 1,2 százalékkal 52,6 milliárd lejre (12,6 milliárd euró) csökkentek a tavalyi év azonos időszakához képest, a kiadások viszont 3,4 százalékkal, 64,6 (15,5 milliárd euró) milliárd lejre nőttek. Romániának az idén 6,8 százalékos államháztartási hiánycélt kell teljesítenie a Nemzetközi Valutaalappal kötött megállapodás szerint.

Ehhez azonban az év végéig a román kormánynak 2,5 milliárd eurót kell megtakarítania, mert ha nem, a költségvetés hiánya a GDP 9,1 százalékára nőhet. A román kormány drasztikus megszorításokat akar bevezetni júniustól, amelyek értelmében csökkennek a bérek és a nyugdíjak. Tavaly a román államháztartási hiány a GDP 7,4 százalékát tette ki.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.