A közlemény ismerteti: havonta összesen több mint 30 millió levél érkezik a magyar háztartásokba. A kutatás alapján elmondható, hogy a legalsó vagyoni harmadba tartozó háztartásokhoz az átlagosnál kevesebb címzett levél érkezik, míg a magasabb életszínvonalon élő családok az átlagosnál több levelet kapnak. 2008-hoz képest csak a viszonylag módos háztartások címzett levélforgalma növekedett.
A címzett küldemények túlnyomó többségét (63 százalékát) a számlalevelek adták, további 15 százalékát a hivatalos levelek, 6 százalékát pedig a címzett reklámlevelek. Az elmúlt húsz év technikai fejlődése jelentősen megváltoztatta a magánszemélyek egymás közti kommunikációjának gyakorlatát, ami azt eredményezte, hogy a teljes levélforgalomban a magánlevelek és üdvözlőlapok aránya mindössze 5-9 százalékos volt tavaly. A magyar háztartásokhoz érkező címzett küldemények döntő többsége (88 százaléka) sima, közönséges levél, a leggyakoribb értéknövelt szolgáltatások közé az ajánlott és a tértivevényes különszolgáltatások tartoznak.
Az Ipsos felmérése szerint a háztartások 7 százaléka kap havonta csomagot, ezek döntő többsége 2 kilogramm alatti kiscsomag, jellemzően könyv. A csomagok 89 százalékát háznál vették át, többségük megrendelésre érkezett, amelyek közel feléért csekkel, negyedükért utánvétellel fizettek a címzettek. Az elmúlt évben átlagosan 32 darab szórólapot, hirdetési újságot kaptak a magyar háztartások, ami 10 százalékos növekedés a korábbi évhez képest. A címzetlen küldemények több mint fele áruházak, áruházláncok szóróanyaga volt. A legtöbb reklámkiadvány a megyeszékhelyeken élők postaládájába érkezett, míg a fővárosiak többsége nem közvetlenül a levélszekrényébe, hanem a lépcsőházba kihelyezett gyűjtőbe kapta az effajta küldeményeket. A községekben élőket viszont az átlagosnál kevésbé intenzíven árasztották el szórólapokkal és más címzetlen küldeményekkel.
(MTI)
Így még soha nem találkozhattunk Liszt Ferenccel















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!