Havonta nyolc levelet kapunk

A Magyar Posta havonta átlagosan nyolc darab címzett levelet kézbesít a magyar háztartásokba, és egyetlen olyan postaláda sincs, amelybe a postások ne dobnának havi rendszerességgel szórólapot vagy reklámújságot – közölte az Ipsos-felmérés alapján a Magyar Posta Zrt. csütörtökön. A felmérést többek között a Magyar Posta megbízásából készítette a piackutató.

MNO
2010. 05. 27. 17:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény ismerteti: havonta összesen több mint 30 millió levél érkezik a magyar háztartásokba. A kutatás alapján elmondható, hogy a legalsó vagyoni harmadba tartozó háztartásokhoz az átlagosnál kevesebb címzett levél érkezik, míg a magasabb életszínvonalon élő családok az átlagosnál több levelet kapnak. 2008-hoz képest csak a viszonylag módos háztartások címzett levélforgalma növekedett.

A címzett küldemények túlnyomó többségét (63 százalékát) a számlalevelek adták, további 15 százalékát a hivatalos levelek, 6 százalékát pedig a címzett reklámlevelek. Az elmúlt húsz év technikai fejlődése jelentősen megváltoztatta a magánszemélyek egymás közti kommunikációjának gyakorlatát, ami azt eredményezte, hogy a teljes levélforgalomban a magánlevelek és üdvözlőlapok aránya mindössze 5-9 százalékos volt tavaly. A magyar háztartásokhoz érkező címzett küldemények döntő többsége (88 százaléka) sima, közönséges levél, a leggyakoribb értéknövelt szolgáltatások közé az ajánlott és a tértivevényes különszolgáltatások tartoznak.

Az Ipsos felmérése szerint a háztartások 7 százaléka kap havonta csomagot, ezek döntő többsége 2 kilogramm alatti kiscsomag, jellemzően könyv. A csomagok 89 százalékát háznál vették át, többségük megrendelésre érkezett, amelyek közel feléért csekkel, negyedükért utánvétellel fizettek a címzettek. Az elmúlt évben átlagosan 32 darab szórólapot, hirdetési újságot kaptak a magyar háztartások, ami 10 százalékos növekedés a korábbi évhez képest. A címzetlen küldemények több mint fele áruházak, áruházláncok szóróanyaga volt. A legtöbb reklámkiadvány a megyeszékhelyeken élők postaládájába érkezett, míg a fővárosiak többsége nem közvetlenül a levélszekrényébe, hanem a lépcsőházba kihelyezett gyűjtőbe kapta az effajta küldeményeket. A községekben élőket viszont az átlagosnál kevésbé intenzíven árasztották el szórólapokkal és más címzetlen küldeményekkel.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.