A sztráda átadása óta, azaz két hónap alatt összesen 14 baleset történt a Tolna megyei vonalon, kettő a déli, 12 az északi szakaszon. Igaz – tette hozzá az osztályvezető –, majdnem kétszer olyan hosszú az M9-estől északra eső szakasz, mint a tőle délre lévő.
Szecsei Zsolt kiemelte, hogy a számok mögé nézve már nem ilyen ijesztő a kép, hiszen halálos baleset nem volt, és mindössze két esetben történt sérülés, ezek is könnyű hámsérülések voltak.
Ennek ellenére átcsoportosították a sebességmérő berendezéseket, és a paksi autópálya-rendőrségnek adtak egy műszert. Korábban is rendszeresek voltak a mérések az autópályán, a megyei forgalom-ellenőrző alosztály, amely az autópályán kívüli főutakat ellenőrzi, gyakran mért az M6-oson is.
Meglepő – tette hozzá Szecsei Zsolt –, hogy az új sztrádaszakaszon az eddigi ellenőrzéseik során nem tapasztalták azt a fegyelmet, ami az autópályán közlekedőket általában jellemzi. Gyakran a biztonsági övet sem kapcsolják be, sok helyszíni, közigazgatási bírságot kellett kiszabni és feljelentést tenni. Áprilisban egy nagyszabású akcióban három óra alatt 74 autóst mértek be 150 km/h feletti sebességgel.
Szecsei Zsolt elmondta, hogy a gyorshajtás a legfőbb veszélyforrás, Tolna megyében a sérüléses és halálos balesetek fele erre vezethető vissza.
(MTI)
Így még soha nem találkozhattunk Liszt Ferenccel















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!