Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében kifejti: az ellenőrzéseket a hatóság elsősorban rendőrmotorosok koncentrált bevetésével végzi, akik fokozott figyelmet fordítanak egyebek mellett a járművezetői jogosultság, valamint a bukósisak használatának, a megengedett sebesség betartásának ellenőrzésére.
Magyarországon – akárcsak az Európai Unió többi tagállamában – kedvezőtlen képet mutat a motorkerékpáros közlekedés biztonsága. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2009 végén összesen mintegy 140 ezer motorkerékpár volt forgalomban, amelyek átlagéletkora 15,4 év volt – mutat rá a rendőrség.
Kiemelik: a motorkerékpárok száma az ezredforduló óta 55,6 százalékkal növekedett és ezzel együtt emelkedett a közúti balesetek száma is: míg 2001-ben 495 motorkerékpáros okozott személysérüléses közúti balesetet, addig 2009-ben már 741-re ugrott ez a szám.
A motorkerékpárosok által okozott balesetek, illetve halálos áldozatok száma egyaránt megközelítőleg másfélszeresére nőtt az említett időszakban. Tavaly 69 motoros vesztette életét a közutakon, az idén április 26-ig pedig már nyolc motorkerékpáros és három segédmotoros halt meg vezetés közben.
A motorkerékpáros balesetek és halálos áldozatok száma riasztó méreteket öltött az Európai Unióban, évente mintegy 6200 tragikus kimenetelű baleset történik, amiért Brüsszel 2010-2020. között kiemelt figyelmet szentel a motorkerékpáros közlekedésnek – írták.
(MTI)
Az európai emberek békét akarnak















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!