A szakember egy csütörtöki, debreceni konferencián fejtette ki véleményét az iskolai képzésről, amelynek – mint mondta – minden szintjén több gyakorlatra, gyakorlatiasabb módszerekre volna szükség. Nanszákné Cserfalvi Ilona a gyerekközpontú, integrált oktatás fontosságára hívta fel a figyelmet, amelynek módszere – mint fogalmazott – nem a szegregáció, hanem az „együttnevelés”, a tehetséggondozás. Nanszákné Cserfalvi Ilona húsz éve vezeti a határon túli magyar pedagógusok továbbképzését. Idén – közölte – három kurzust tartanak: Szovátán, Kárpátalján s a Szerbiában tanítóknak Debrecenben.
Bábosik István, az ELTE professor emeritusa a konferencián kifejtette: a hazai oktatási rendszer lépéskényszerben van egy színvonalas iskolamodell megteremtésére. Napjainkban új emberképzés körvonalazódik, amelynek három alappillére az élethosszig tanulás, a felkészítés a munkavégzésre és az egészséges életmódra – mondta a professzor.
Benedek András, a BME egyetemi tanára üdvözölte az új kormánynak a pedagógusok védelmét célzó intézkedési tervét. Előadásában úgy vélekedett, hogy a bolognai rendszer bevezetésének a hazai felsőoktatásban a pedagógusképzés a legnagyobb áldozata. Ennek okát a struktúra mellett abban jelölte meg, hogy a magyar diákok nem elég mobilak, nem élnek kellően a külföldi tanulás lehetőségével. Benedek szerint vonzóbbá kell tenni a pedagóguspályát, ki kell dolgozni az életpályamodellt. Ennek alátámasztására elmondta: míg 10 évvel ezelőtt a végzett pedagógusok 60 százaléka maradt a pályán, ma ez az arány csak 40 százalék.
(MTI)
Így még soha nem találkozhattunk Liszt Ferenccel















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!