Nem emberi mulasztás okozta, hogy kinyílt az ajtó

A Deutsche Bahn szerint anyagfáradás okozta azt a vasúti balesetet nemrég, amely miatt hatan sérültek meg Köln és Frankfurt közt. Ennek ellenére májusban továbbra is csökkentett sebességgel közlekedhetnek az ICE vonatok Németországban.

Nagy Áron
2010. 05. 03. 19:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Korlátozzák Németországban valamennyi InterCityExpress (ICE) gyorsvonat sebességét, amíg ki nem derül, mitől szakadt le menetközben az egyiknek az ajtaja – jelentette a Deutsche Welle. Mint ismert április 17-én az egyik nagy sebességű Amszterdamból Baselbe közlekedő járatnak egy alagútban kinyílt és kiszakadt az ajtaja Köln és Frankfurt közt. Az elszabadult szerkezet nekicsapódott egy szembejövő szerelvénynek és súlyosan megrongálta annak étkezőkocsiját. A balesetnek nem volt súlyos sérültje, hat ember azonban sokkos állapotba került. Négyen közülük kórházi ápolásra szorultak. Bár pontosan nem hozta nyilvánosságra a Deutsche Bahn (DB), hogy mekkora sebességgel haladt az esemény idején az ajtaját vesztett vonat, ezen a pályaszakaszon a szerelvények akár 300 kilométer per órás sebességgel is közlekedhetnek.

Nem ez volt az első eset, hogy megkérdőjeleződött a német vasút híres gyorsvonatainak biztonsága. 2008 júliusában tengelytörés miatt kisiklott egy ICE3-as szerelvény, s az incidenst után indult vizsgálatok kimutatták, hogy több azonos generációs ICE is repedt tengellyel közlekedett. Azóta a DB módosította eredeti szabályait s immáron sűrűbb ellenőrzéseknek vetik alá a járműveket. Ez azonban a menetrend szerinti forgalomban fennakadásokat, késéseket okoz.

Egyszeri, elszigetelt eset volt, amely az Amszterdam-Basel menetrend szerinti ICE3 típusú gyorsvonat ajtajával történt – közölte lapunkkal a Deutsche Bahn (DB) utasszállító üzletágának szóvivője. Daniela Bos Bals elmondta: a történtek tisztázása végett a DB és a Szövetségi Vasúti Hivatallal azonnal közös vizsgálóbizottságot állított fel. Ez megállapította az ajtó egyik alkatrészének előre nem látható anyagfáradását, illetve, hogy az ügyben senkit sem terhel személyes felelősség – tette hozzá a szóvivő. A DB mindenesetre úgy döntött, hogy májusban mind az ötven első generációs ICE3 szerelvény feljáróajtóit átvizsgálják. Erre az időre a Köln-Rhein/Main és Nürnberg-Ingolstadt szakaszon 250 km/h-ra, Mannheim és Stuttgart, valamint Rohrbach és Würzburg között 220 km/h-ra csökkentik a vonatok sebességét. Daniela Bos Bals közölte: a DB vezetése úgy véli, nem okoz olyan jelentős sérelmet az utasoknak a menetidő növekedése, hogy az indokoljon egy esetleges jegyárcsökkentést. Magyarországon ICE szerelvények nem közlekednek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.