Korlátozzák Németországban valamennyi InterCityExpress (ICE) gyorsvonat sebességét, amíg ki nem derül, mitől szakadt le menetközben az egyiknek az ajtaja – jelentette a Deutsche Welle. Mint ismert április 17-én az egyik nagy sebességű Amszterdamból Baselbe közlekedő járatnak egy alagútban kinyílt és kiszakadt az ajtaja Köln és Frankfurt közt. Az elszabadult szerkezet nekicsapódott egy szembejövő szerelvénynek és súlyosan megrongálta annak étkezőkocsiját. A balesetnek nem volt súlyos sérültje, hat ember azonban sokkos állapotba került. Négyen közülük kórházi ápolásra szorultak. Bár pontosan nem hozta nyilvánosságra a Deutsche Bahn (DB), hogy mekkora sebességgel haladt az esemény idején az ajtaját vesztett vonat, ezen a pályaszakaszon a szerelvények akár 300 kilométer per órás sebességgel is közlekedhetnek.
Nem ez volt az első eset, hogy megkérdőjeleződött a német vasút híres gyorsvonatainak biztonsága. 2008 júliusában tengelytörés miatt kisiklott egy ICE3-as szerelvény, s az incidenst után indult vizsgálatok kimutatták, hogy több azonos generációs ICE is repedt tengellyel közlekedett. Azóta a DB módosította eredeti szabályait s immáron sűrűbb ellenőrzéseknek vetik alá a járműveket. Ez azonban a menetrend szerinti forgalomban fennakadásokat, késéseket okoz.
Egyszeri, elszigetelt eset volt, amely az Amszterdam-Basel menetrend szerinti ICE3 típusú gyorsvonat ajtajával történt – közölte lapunkkal a Deutsche Bahn (DB) utasszállító üzletágának szóvivője. Daniela Bos Bals elmondta: a történtek tisztázása végett a DB és a Szövetségi Vasúti Hivatallal azonnal közös vizsgálóbizottságot állított fel. Ez megállapította az ajtó egyik alkatrészének előre nem látható anyagfáradását, illetve, hogy az ügyben senkit sem terhel személyes felelősség – tette hozzá a szóvivő. A DB mindenesetre úgy döntött, hogy májusban mind az ötven első generációs ICE3 szerelvény feljáróajtóit átvizsgálják. Erre az időre a Köln-Rhein/Main és Nürnberg-Ingolstadt szakaszon 250 km/h-ra, Mannheim és Stuttgart, valamint Rohrbach és Würzburg között 220 km/h-ra csökkentik a vonatok sebességét. Daniela Bos Bals közölte: a DB vezetése úgy véli, nem okoz olyan jelentős sérelmet az utasoknak a menetidő növekedése, hogy az indokoljon egy esetleges jegyárcsökkentést. Magyarországon ICE szerelvények nem közlekednek.

Orbán Viktor: „Ukrajnával rosszul járnánk, rossz üzlet!”