Sztrájk és hamu: kiskáté az utasoknak

Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata (EFKH) az Európai Bizottsággal Együttműködve tájékoztató csomagot állított össze a brit légtérzár és a görög sztrájk miatt külföldön rekedt utasoknak, jogaik érvényesítése érdekében – közölte az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFKM) szerdán.

MNO
2010. 05. 05. 11:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az EFKM közleménye felhívja a figyelmet arra, hogy a tájékoztató csomag a www.efk.hu-n érhető el. Az EFKH az Európai Bizottsággal Együttműködve arról állított össze egy tájékoztató csomagot, hogyan kell eljárni a különböző helyzetekben, hol tájékozódhatnak a fogyasztók a jogaikról és mely hatósági fórumokon tehetnek panaszt az egyes államokban.

A csomag tartalmazza a légitársaságoknál benyújtható panaszbejelentő formanyomtatványokat is, továbbá az illetékes békéltető testületek és légifuvarozó szövetségek elérhetőségeit világszerte. Tartalmazza még utazási irodák és az Utazásszervezők Szövetsége, valamint az egyes Európai Fogyasztói Központok elérhetőségeit és a kis értékű követelések európai eljárásáról való tájékoztatót.

A brit légtér egy részének az izlandi vulkáni hamufelhő szerda reggeli lezárása, illetve a görög sztrájk miatti akadozó légi közlekedés nagy zavart okozhat Európa-szerte a turisták és az üzleti útra indultak körében. Mindazonáltal még az olyan rendkívüli körülmények között is, mint a jelenlegi, az EU rendeleteit a légiutasok jogairól alkalmazni kell – hívja fel a figyelmet az EFKM.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.