Megrohamozták az áruházakat, a foci vb-t nagy tévén akarják nézni

A labdarúgó-világbajnokság (vb) közeledtével egyre nagyobb a kereslet a televíziók iránt, a műszaki áruházláncok a karácsonyival vetekedő forgalomra számítanak, a legnépszerűbbek a 82 centiméter képátlójú LCD tévék – számoltak be az MTI-nek az áruházak.

MNO
2010. 06. 06. 8:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere a korábbi labdarúgó világ- és Európa-bajnokságok, valamint az olimpia előtti tapasztalataik alapján elmondta: a nagy sportesemények előtt a televízió osztályokon nagyjából háromszor annyi készüléket értékesítenek az ilyen szempontból semleges időszakokhoz képest. A mostani eladások is ezt a tendenciát támasztják alá – fűzte hozzá, és a VB kezdete előtti néhány napban számítanak a legnagyobb forgalomra, ilyenkor a televízió-osztályok forgalma a karácsonyi szinttel vetekszik.

A koncepciómenedzser szerint a legtöbben az esemény előtt szánják rá magukat a vásárlásra, az esemény közben már csak kevesen szereznek be új tévét.

A legtöbben azok vannak, akik az első lapostévéjüket veszik meg ebben az időszakban, és hagyományos képcsöves tévéjüket cserélik le egy modern készülékre. Ugyanakkor egyre szélesebb az a réteg, amely a pár éve vásárolt plazma vagy LCD-tévét cseréli le újabb technológiás és nagyobb tévére. Ezenkívül sokaknak fontos a sportesemények alatt a családi béke megőrzése, ezért ilyenkor szerzik be a család második tévéjét, hogy ne legyen vita a távkapcsoló miatt – fejtette ki Szánthó Balázs.

Elmondta: továbbra is a 82 centiméter képátlójú LCD tévéből adnak el a legtöbbet,de dinamikusan növekszik a 107 centiméter és az e fölötti kategóriák forgalma. A várakozásoknak megfelelően a foci vb a LED technológiás készülékek előretörését hozza, a 2010-es modellek legalább 20 százaléka LED tévé.

Az Euronics-nál is egyre nagyobb érdeklődésről számoltak be, amelyet szerintük elsősorban az elmúlt félév technológiai változásai – LED tv, 3D LED tv, digitális földi sugárzás elindulása – okoznak. Balogh Beáta marketingvezető elmondta: a 2010-es labdarúgó világbajnokságot már HD minőségben közvetíti a televízió és bizonyos szolgáltatóknál már három dimenzióban is elérhető lesz a foci, így sokak számára nem tisztázott ezeknek a szolgáltatásnak az elérhetősége, így egyre többen érdeklődnek a lehetőségekről.

A tévék forgalma egyelőre néhány százalékkal nagyobb az átlagosnál, de az Euronics-nál – az előző évek tapasztalatai alapján – arra számítanak, hogy az emberek többsége az események kezdetekor indul el vásárolni – mondta Balogh Beáta. Hozzáfűzte: az előző vb és a pekingi olimpia alkalmával is csak az esemény kezdetekor nőtt meg a forgalom, ahogyan idén is.

A Euronics üzleteiben az elmúlt hónapokban tovább folytatódott a LED tv-k térnyerése, a legtöbbet a 82 centiméter képátlójú készülékekből adtak el, de megnőtt a kereslet a 127 centiméter képátlóval rendelkező tv-k iránt is.

Az áruházak akciókkal, játékkal, kibővített választékkal és kedvezményes hitelkonstrukciókkal is ösztönzik a vásárlókat.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.