Újabb magyar buszt tesztel a BKV + Kép

Újabb magyar gyártású buszt tesztel két héten keresztül a BKV Budapesten; az Ikarus szóló autóbusza a 22-es és az 5-ös járat vonalán közlekedik majd.

MNO
2010. 06. 07. 12:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemecz Gábor, a BKV beszerzési igazgatója hétfőn sajtótájékoztatón azt mondta: a 13,4 méter hosszú, alacsonypadlós, klímaberendezés nélküli busz hétfőtől vasárnapig közlekedik a 22-es, június 14. és 20. között pedig az 5-ös busz vonalán. A jármű használata – mint minden tesztbuszé – ingyenes.

A cél elsősorban az utazóközönség és a szakmai körök véleményének megismerése, amivel a gyártót is segíteni tudják. Hangsúlyozta: a teszt célja nem a kiválasztás, mert nem biztos, hogy ilyen buszok közlekedni fognak Budapesten. A BKV közpénzekből gazdálkodik, be kell tartania a közbeszerzési törvényt, ezért előnyhöz nem tudják juttatni a gyártót, de az egyenlő feltételeket biztosítani tudják – tette hozzá.


Légrádi László, a jármű vezető tervezője elmondta, hogy a busz 114 utas szállítására alkalmas, motorja teljesíti az Euro 5-ös környezetvédelmi normákat, és a BKV üzemeltetési igényeinek figyelembe vételével fejlesztették ki. Bár a mátyásföldi gyár, ahol a buszokat összeszerelik jelenleg 50 buszt tudna legyártani évente, ez a szám rövid időn belül megtízszerezhető, így a BKV ezer buszra vonatkozó megrendelését is ki tudnák szolgálni – mondta Légrádi László.

Nemrégiben a BKV csuklós buszokat – egy Ikarust és egy, szintén magyar Credót – tesztelt. A beérkezett észrevételeket még elemzik.

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője a teszttel kapcsolatban kifejtette: a kéthetesidőszak alatt kiderült: kisebb változtatásokkal mindkét busz alkalmas arra, hogy részt vegyen a budapesti tömegközlekedésben. Az utasok hiányolták az automata ajtóvisszazáró rendszert, az Ikaruson kifogásolták az állóhelyek kialakítását, és mindkét busz utastájékoztató rendszerét érte kritika. Az észrevételek alapján a Credo Citadell kiforrottabb konstrukció, de összességében mindkét jármű jól teljesített, és az összes hiányosság kijavítható a sorozatgyártásig – hangsúlyozta.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.