Nemecz Gábor, a BKV beszerzési igazgatója hétfőn sajtótájékoztatón azt mondta: a 13,4 méter hosszú, alacsonypadlós, klímaberendezés nélküli busz hétfőtől vasárnapig közlekedik a 22-es, június 14. és 20. között pedig az 5-ös busz vonalán. A jármű használata – mint minden tesztbuszé – ingyenes.
A cél elsősorban az utazóközönség és a szakmai körök véleményének megismerése, amivel a gyártót is segíteni tudják. Hangsúlyozta: a teszt célja nem a kiválasztás, mert nem biztos, hogy ilyen buszok közlekedni fognak Budapesten. A BKV közpénzekből gazdálkodik, be kell tartania a közbeszerzési törvényt, ezért előnyhöz nem tudják juttatni a gyártót, de az egyenlő feltételeket biztosítani tudják – tette hozzá.
Légrádi László, a jármű vezető tervezője elmondta, hogy a busz 114 utas szállítására alkalmas, motorja teljesíti az Euro 5-ös környezetvédelmi normákat, és a BKV üzemeltetési igényeinek figyelembe vételével fejlesztették ki. Bár a mátyásföldi gyár, ahol a buszokat összeszerelik jelenleg 50 buszt tudna legyártani évente, ez a szám rövid időn belül megtízszerezhető, így a BKV ezer buszra vonatkozó megrendelését is ki tudnák szolgálni – mondta Légrádi László.
Nemrégiben a BKV csuklós buszokat – egy Ikarust és egy, szintén magyar Credót – tesztelt. A beérkezett észrevételeket még elemzik.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője a teszttel kapcsolatban kifejtette: a kéthetesidőszak alatt kiderült: kisebb változtatásokkal mindkét busz alkalmas arra, hogy részt vegyen a budapesti tömegközlekedésben. Az utasok hiányolták az automata ajtóvisszazáró rendszert, az Ikaruson kifogásolták az állóhelyek kialakítását, és mindkét busz utastájékoztató rendszerét érte kritika. Az észrevételek alapján a Credo Citadell kiforrottabb konstrukció, de összességében mindkét jármű jól teljesített, és az összes hiányosság kijavítható a sorozatgyártásig – hangsúlyozta.
(MTI)

Egészen elképesztő dolog derült ki Sztálinról, a hidegvérű diktátorról