Segítenek a feketegazdaság visszaszorításában

Az Autós Nagykoalíción belül megalakult a roncsautó-, gumiabroncs- és akkumulátorhasznosító tagozat, amelynek célja a gépjármű-újrahasznosítás területén kialakult feketegazdaság visszaszorítása, az anomáliák feltárása – jelentették be kedden sajtótájékoztatón Budapesten.

MNO
2010. 07. 20. 15:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tagozat adatai szerint a hazai forgalom 12-14 százaléka, 5000 tonna gumiabroncs, illetve 1800 tonna akkumulátor kereskedelme zajlik ellenőrizetlenül a szürkegazdaságban, ami mintegy 4 milliárd forint áfa-, termékdíj- és egyéb adókiesést jelent az országnak évente.

Az illegális autóbontókban évente mintegy 40 000 gépjárművet vonnak ki jogszerűtlenül a forgalomból, ami az illegális alkatrész-forgalmazáson keresztül további 5-8 milliárd forint kárt okoz a magyar államnak, az akkumulátorhulladékok kivonása a fordított áfa hatálya alól pedig mintegy 1 milliárd forint költségvetési bevételkiesést jelent az államháztartásnak.

Lukács Pál, a tagozaton belül a gépjárműroncs területtel foglalkozó felelős rámutatott, hogy a hatóságok informálásával, a jogszabályok véleményezésével igyekeznek elősegíteni az illegális szféra visszaszorítását. Adataik szerint Magyarországon a közlekedési hatóság 260 autóbontót regisztrált, ezzel szemben 1000-re tehető az illegálisan működő vállalkozások száma.

Hám Eszter, a tagozaton belül az akkumulátor területi felelőse kiemelte: nincs összhang a jogszabályok között az akkumulátorok leadására vonatkozóan, ezért a fémtörvényt felül kellene vizsgálni, valamint az elemek és az akkumulátorok jogszabályi differenciálását is szükségesnek tartják.

Kocsis Kenéz, a tagozat gumiabroncs területért felelős vezetője hangsúlyozta, hogy túlzóak az adminisztrációs terhek, amit egységes informatikai rendszer kiépítésével mérsékelni lehetne.

A tájékoztatón elhangzott, hogy a tagozat támogatja és preferálja a kiépített hazai begyűjtő hálózatokat, előkezelő és hasznosító műveket is. Továbbá megvizsgálja és javaslatot dolgoz ki a gépjárművek esetén a hasznosítási átalánydíj bevezetésére, amely további csökkenést jelent a kapcsolódó adminisztrációban is.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.