Az elemzésből kiderül, hogy egyre többen vannak azok, akik a sokszereplős online játékokkal (MMOG) töltik szabadidejüket. A legtöbb magyarországi MMOG-felhasználó a 18-29 éves internetezők közül kerül ki, számuk 346 ezer fő.
Arányaiban a 15-17 éves korosztályban játszanak a legtöbben, 250 ezren, ami a korcsoport internetfelhasználóinak 84 százaléka – állítja a jelentés.
Az úgynevezett hardcore játékok közé sorolható MMOG-k felhasználói tábora az egész világon évről évre emelkedik. Egy az Egyesült Államokban készült 2008-as felmérés szerint a videojáték-ipar értékesítési adatai meghaladták mind a filmipar, mind a zeneipar kiskereskedelmi forgalomban lévő adathordozóiból származó árbevételeket.
Az egyre jobb háromdimenziós megjelenítés lehetőségével egyre több játéktípus jött létre. Ezek közül Magyarországon is a World of Warcraft nevű MMOG számít a legnépszerűbbnek, melynek havidíja megközelítőleg 13 euró, ami körülbelül 3600 forintos kiadás egy játékosnak.
Az online játékok népszerűségét jelzi, hogy a gazdasági recesszió ellenére mind a játékkonzolokra, mind a PC-kre fejlesztett MMOG-játékok piaca nő Magyarországon. A kutatás során megkérdezett játékosok 72 százaléka havi szinten elfogadhatónak tart 2000 forint körüli kiadást a kedvenc játékára – áll az elemzésben.
(MTI)
Ali Baba mégsem távozott?















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!