Aktívabbak voltak a német fogyasztók

A vártnál aktívabbak voltak a német fogyasztók az első félévben, a 82 milliós országban a kiskereskedelmi forgalom nominálisan 1,8 százalékkal haladta meg az előző évit, a korábban becsült 0,5 százalék helyett.

MNO
2010. 08. 18. 19:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A német statisztikai hivatal (Destatis) szerdai közleménye szerint reálértéken – az infláció hatásának kiszűrésével számolva – 0,9 százalékos volt a bővülés, a július végén jelzett 0,4 százalékos csökkenés helyett.

Az élelmiszerek, dohányáruk és italok forgalma 0,1 százalékkal csökkent reálértéken, a nem élelmiszer jellegű termékek forgalma pedig 1,9 százalékkal nőtt az előző évihez képest. A legnagyobb mértékben, 4,4 százalékkal a bútorok és háztartási készülékek forgalma bővült. Tavaly ebben a kategóriában igen nagy volt a visszaesést, mert a roncsprémium program – az autóvásárlást ösztönző állami támogatás – elszívta a lakossági forrásokat a tervezett többi, nagy értékű beszerzéstől.

A korábbi és az új becslés közti eltérés főként a statisztikai módszerek változtatásának a következménye, és a növekedés korántsem jelez változást a hazai össztermék (GDP) alakulásának trendjeit illetően; a GDP nagyjából 60 százalékát ugyan a lakossági fogyasztás teszi ki az Európai Unió legnagyobb országában, a GDP azonban elsősorban az export és beruházások alakulásának függvényében változik, és a fogyasztói magatartás hatása viszonylag csekély.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.