Ludwig Emil: Ügyeskedő áramszolgáltatók

MNO
2010. 08. 19. 10:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Legemlékezetesebb esetünk a 2009 telén történt dunántúli havazáshoz kapcsolódik. Január végén átlag 25-30 centiméter hó hullott Zala, Vas és Veszprém megyékben, az áramellátás sok helyütt napokra megszűnt, pedig a havazást nem kísérte sem rendkívüli erejű szél, sem kemény fagy. A szóban forgó közszolgáltató cég egyszerűen csődöt mondott a meghibásodások helyszíneinek beazonosításban és megközelítésében. Szánalmas és nevetséges magyarázkodások hangzottak el a „rendkívüli időjárásról”, holott a tehetetlenség oka a kellő hely- és terepismeret, meg a hálózati bajelhárító infrastruktúra – megfelelő járművek és szakemberek – hiánya volt.

A tisztán profitorientált multi cég(ek) kedvenc kötelessége tudniillik az áram- (és gáz-) mérőórák leolvasása és cserélgetése, a marslakók nyelvén írt számlák kiküldése és a fogyasztói tarifák emelése, az erdei-mezei hálózat fenntartása, netán fejlesztése a veszteség oldalán van. Jellemző a szolgáltató-ügyfél viszonyra, hogy amíg a késedelmes fizetés vagy díjtartozás esetén élhetnek a kikapcsolás jogával, a többnapos áramszünet károsultjait valami link élelmiszercsomaggal akarták kárpótolni, jól mondta egy zalai polgármester, hogy ők meg lisztben róják le a villanyszámlájukat (vö.: Rossz idők járnak, MN, 2009. február 5.).

(Magyar Nemzet, 2010. augusztus 19)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.