Ezekből a részben archív filmanyagból létrejött Makovecz Imre szavaival élve egy „őrlélek” életútja rajzolódik ki, s egy jelentős, eleven szellemi hagyaték, amely talán szétáradhat, és végre elfoglalhatja méltó helyét úgy a tudományos gondolkodásban, mint a magyar oktatásban. Az „őrlélek” archetípusa Makovecz Imre szerint összeköti Lükő Gábor és Ady Endre személyét. Az építész szerint sorsuk, szellemi útjuk a nemzet életében azonos szerepkör, hol zúzmarával növi be életüket a feledés, a félrevetettség, vádaknak vannak kitéve, mégis ellenségek, álbarátok, igaz barátok, tanítványok, mind tőlük vesznek, erőt, bátorságot, rajtuk keresztül találnak tiszta forrást.
A Lükő-filmek vetítésébe (az első film pénteken este hatkor látható Engem az Isten különös kegyeleme tett magyarrá címmel, az utolsó pedig vasárnap reggel kilenckor) méltán ágyazódott hát Az Óperenciás-tengeren – Ady, a táltos költő címmel szombaton este látható verses est, amelyen Csuja Imre és Szabó Margaréta mond Ady verseket, megjelenítve a költőben élő különféle archetípusokat. Az estnek külön dimenziót adnak Balázs Barnabás zeneszerző e célra szerzett kompozíciói, melyeket maga ad elő egy szál hegedűn, úgy, hogy időről időre maga is a színházi előadás szereplőjévé válik. A három napos programsorozatot késő délelőtt közös átbeszélés zárja, amelyen jelen lesznek az Ady-est fellépői és a rendező, Halmy György.

Ennyit keres egy mérnök Magyarországon