1. Ismerős vonalak
Bár az Explorer és a Capri páros eladási darabszámai a villanyautó-piacon egyelőre nem hozták meg a nagy áttörést a Fordnak, a Puma Gen-E-vel minden korábbinál nagyobb esély mutatkozik rá, hogy a kék oválos márka előrelépjen ebben a tekintetben. A recept az említett modellekkel szemben teljesen más, ugyanis egy meglévő és roppant sikeres, a vásárlók által kedvelt típusból készítettek elektromos verziót. Miközben egy modern és arányos kis szabadidő-autóról van szó, ennek a modellnek nem célja, hogy bárkit is meghökkentsen. A Fordnál teljesen jogosan abban bíznak, hogy a könnyen emészthető, ismert forma sok vásárlót vonz majd a kereskedésekbe: az egyetlen szembetűnő különbség a benzinmotoros verziókhoz képest a „tele” hűtőmaszk.

Fotó: Ford
2. Digitális környezet
Nagytestvéreivel ellentétben az új elektromos Ford nemcsak parányi műszeregységet, hanem egy jókora, 12,8 colos digitális felületet kap, a középkonzolt pedig 12 colos kijelző uralja. Ugyan a kormányoszlopra helyezett előválasztó kar abszolút telitalálat a kezelhetőség szempontjából, a kevés fizikai gomb hátrányai itt is egyértelműek, menet közben túl sok figyelmet igényel a kezelése, nem véletlen, hogy egyre többen térnek vissza a hagyományos kapcsolókhoz. Mindenesetre a Gen-E 4,3 méter hosszú karosszériája több ügyes részletet is felvonultat.
A töltőkábeleknek egy külön rekeszt alakítottak ki az autó orrában,
illetve ott a hatalmas alsó rekesszel büszkélkedő GigaBox csomagtartó. Utóbbi a belső égésű motorral ellátott verziók MegaBox rendszerének megfelelője, csakhogy itt nincs kipufogódob, így bő 500 literes lehet a kapacitás.

Fotó: Ford
3. Mire elég 43 kWh?
Amíg az Explorer és a Capri VW-alapokra épülnek, a Puma más tészta, itt saját fejlesztésűek a komponensek. A lítium-ion kémiájú akkumulátor 43 kWh-s nettó kapacitása ugyan nem tűnik soknak, ám a hatótávadatok másról árulkodnak. A 13,1 kWh/100 km-es fogyasztás révén 376 kilométerben adta meg a Ford a hivatalos hatótávot, ami mutatja, hogy az újdonság egyértelműen a takarékosabb villanyautók közé sorolható – a menetpróbán volt, aki 12 kWh-s átlagot ért el. A telepcsomag legfeljebb 100 kW-os DC-töltést fogadhat, vagyis 10-ről 80 százalékra 23 perc alatt tölthetjük fel az autót.