A magyar piacon jelen lévő autógyártók közül a Suzuki volt az, aki mindig reálisan állt hozzá a helyzethez, anno a márkakereskedésekben az értékesítők aktívan beszélték le a vásárlókat arról, hogy városi használatra dízeleket vegyenek, míg máshol szemrebbenés nélkül adták el a nagyobb haszonkulccsal kecsegtető, de nem arra a felhasználási területre optimális autókat. Aktuálisan az elsők között váltottak teljesen hibrid palettára, és hamarosan megérkezik majd az első, globális villanyautójuk is. Tavaly novemberben Milánóban kerítettek sort a Suzuki eVitara leleplezésére, most pedig egy prototípus segítségével hazánkban tapogathattuk meg az újdonságot és ülhettünk bele.

Nincs egy olyan pontja a karosszériának, ahol megpihenhet a szem, párhuzamos vonalak segítségével igyekeznek palástolni az akkumulátor miatti vastag padlót, a nagy méretű, aerodinamikai betéttel szerelt felniket kitolták a sarkokba, erősen domborodnak a kerékjáratok. Ezt hivatalosan digitális poliéder kialakításnak hívják, az Y alakú menetfény és hátsó világítás „3 pontos mátrix” fantázianévre hallgat. Új mintázatot kaptak a fényezetlen külső műanyagok, élesen csillogó króm helyett – a márka többi autóján még ilyet használnak – szürke a márkajelzés.

Bent a Suzuki számára premier a kétszínű belső kialakítás, a GLX csúcs-felszereltségnél zöld vagy ezüst fényezésnél kérhető a barna-fekete belső, egyébként fekete belső jár. Közös panelbe építik be a műszeregységet (10,25 col) és a központi érintőképernyőt (10,1 col), de hogy az alul-felül kiegyenesített karimájú kormány mögött látszódjon a kép, a bal oldali képernyő alacsonyabbra kerül.
Eredetileg jobbkormányos kialakításra tervezték az autót, amiről az anyósüléshez közel lévő hangerőállító tekerő árulkodik,
a vezetőülésből nem tűnik fel, de a hátsó sorból nézve már látható, hogy a középső szellőzőnyílások és a köztük lévő vészvillogó-kapcsoló jobbra el van tolva. A műszerfalon új anyagokat hasznának, az ajtókárpiton a 3D minta jelenti a változást, hangulatfény segít kiemelni a formákat.
