Egyre többen intézik az interneten banki ügyeiket

A tavalyi első félévhez képest egy év alatt jelentősen, 3 százalékponttal, 16,5 százalékra nőtt a banki szolgáltatásokat interneten keresztül igénybe vevők száma a banki ügyfelek körében – állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet a pénzügypiaci adatszolgáltatásról készült legfrissebb tanulmánya.

MNO
2010. 11. 03. 16:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindez azt jelenti, hogy bő egy év alatt kétszázezerrel nőtt az új online bankhasználók száma. Így a 15–69 éves korosztály körében gyorsan nő azok aránya Magyarországon, akik fontosabb pénzügyi döntéseik előtt az internetet hívják segítségül. Míg 2008-ban még csak minden negyedik, addig 2010 szeptemberében már majdnem minden harmadik banki ügyfél tett így információgyűjtési szándékkal – derül ki a GfK Hungária felmérése szerint.

Az internet által kínált lehetőségeket nemcsak az információk keresésére és az egyes pénzintézetek ajánlatainak összehasonlítására veszik igénybe a pénzintézeti ügyfelek, de pénzügyi tranzakcióikat is egyre többen hajtják végre elektronikus csatornákon keresztül. „Ez év őszére az online banki szolgáltatásokkal rendelkező és e szolgáltatást használók száma gyakorlatilag elérte az egymillió főt” – idézi az összegzés Bacher Jánost, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatóját.

Az online lehetőségek előretörésével párhuzamosan jelentősen csökkent azoknak a száma, akik banki ügyeik intézése érdekében még most is rendszeresen bankfiókba járnak és személyesen bankolnak. Az összes banki ügyfelek negyede saját elmondása szerint már nem jár bankfiókba.

Ha valaki igénybe veszi az online banki szolgáltatásokat, egyúttal gyakori bankhasználóvá is válik. Míg a lakosság havonta átlagosan alig több, mint egy alkalommal tér be egy bankfiókba, addig egy átlagos online bankoló több mint öt alkalommal jelentkezik be a bank weboldalán keresztül – derül ki a GfK Hungária jelentéséből.

Az internetes banki szolgáltatások használata jelentősen függ az ügyfél társadalmi státuszától. A felsőfokú végzettségűek körében már minden negyedik ügyfél online banki ügyfélnek számít, míg életkor szerint a 15–29 évesek a legaktívabbak ebben a tekintetben. A férfiak – 20 százaléka – és a nők – 14 százaléka – online banki szokásai között érezhető a különbség, ami azt jelenti, hogy az utóbbi időben főleg a férfiak kezdtek el az interneten banki ügyeket intézni – állapította meg a GfK Pénzügypiaci adatszolgáltatások 2010 című tanulmánya.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.