Száguld a BMW

A BMW több mint tízszeresére növelte nyereségét a harmadik negyedévben az előző évihez képest.

MNO
2010. 11. 03. 11:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A BMW szerdán közölt gyorsjelentése szerint az adózott eredmény 874 millió euróra nőtt az egy évvel korábbi 78 millió euróról. A bevétel 36 százalékkal, 15,94 milliárd euróra emelkedett. A bajorországi központú társaság 366 190 BMW, Mini és Rolls-Royce típusú autót adott el, 13 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Januártól szeptemberig 1 062 216 kocsit értékesítettek, ami 13,1 százalékos növekedés. A cég az év utolsó negyedére is kiváló üzletmenetet vár, és arra számít, hogy az év egészében több mint 1,4 millió autót ad el.

A világ legnagyobb luxusautó-gyártója a Kínában és az ismét magára találó amerikai piacon jelentkező keresletnek tulajdonítja a kiugró eredményt. Szárnyaló harmadik negyedévi profitról számolt be a Mercedeseket gyártó Daimler és a Volkswagen-csoporthoz tartozó Audi is, ugyancsak elsősorban a kínai és az amerikai piac bővülésére hivatkozva.

A számos országban bevezetett roncsprémiumprogramok nem a luxusautókat gyártó társaságoknak kedveztek, az ágazatot így különösen nagy erővel sújtotta a válság, annál nagyobb viszont a krízis enyhülésével meginduló fellendülés. Az viszont bizonytalan, hogy meddig tart ki a lendület – figyelmeztetnek elemzők. „A kínai gazdaság régóta jósolt lehűlése biztosan elkezdődik, legfeljebb nem az idén, hanem 2011-ben” – mondta a Handelsblatt című német gazdasági lapnak Stefan Schöpper, a Commerzbank elemzője. Ez főként az Audit fékezheti, az amerikai piac lassulása pedig a BMW-t és a Daimlert vetheti vissza a szakértő szerint.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.