Újabb retromodell az amerikai piacon

A Mini után újabb európai retromodell mutatkozik be az amerikai autópiacon; a Fiat 500-as értékesítését 130 kereskedő kezdi meg az Egyesült Államokban, előrendeléseket szerdától vesznek fel.

MNO
2010. 11. 17. 21:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az olasz kisautó a Fiat csoporthoz tartozó amerikai Chrysler modellkínálatát egészíti ki. Az amerikai viszonyok között igen kicsinek számító 1,4-es motort Dundee-ban, a Chrysler Michigan állambeli üzemében gyártják, az autót a mexikói Tolucában működő Chrysler-telephelyen szerelik össze.

A Fiat a BMW sikerét kívánja megismételni, amelyet az új Minivel ért el. Elemzők szerint ez nem lesz könnyű, mert régen vége már a 2008-ban elmélyült gazdasági világválságot megelőző olajválságnak, amikor a hordónkénti 150 dollár körüli szintre dráguló kőolaj magasra emelte az üzemanyag árát, és a fogyasztás kulcskérdéssé vált a vásárlói döntésekben. Az üzemanyag ismét viszonylag olcsó, a németországinak például alig a negyede, folyamatosan csökken az eladott Minik száma, a Daimler Smart kisautóinak piaca pedig szinte összeomlott Amerikában.

Az új 500-as amerikai változata az első Fiat, amely kifejezetten a helyi piacot célozza. A kocsival a három nagy detroiti autógyár közül a legkisebb Chrysler márkakínálata ötre bővül; a cég a saját márkáját viselő kocsik mellett a Dodge és a Jeep autókat és a Ram márkájú teherautókat gyártja. A Fiat tavaly vette át a csődvédelem alatt álló Chrysler irányítását. A cég – amelyet az amerikai és a kanadai kormányzat összesen 15,5 milliárd dolláros tőkeinjekciója mentette meg a teljes összeomlástól – még az idei harmadik negyedévben is veszteséges volt, míg a nagy vetélytárs General Motors és a Ford milliárdos nagyságrendű nyereséget ért el.

A Fiat 500-as (Cinquecento) 1957-ben jelent meg. A második világháború utáni nyugat-európai fellendülés, a kispolgári jólét jelképe, mint például a bogárhátú Volkswagen. A modellt 1975-ig gyártották, több mint ötmillió darabot adtak el belőle. Több mint harminc év után, 2007-ben jelent meg ismét, a dizájnt Frank Stephenson modernizálta, ugyanaz a tervező, aki a Minit felújította.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.