Elkészült Kína legdrágább vasútja

Kína eddigi legnehezebb körülmények között épült – alagutak és hidak százain át vezető – vasútvonalán megtette útját az első, utasokkal teli szerelvény szerdán egy – adta hírül a kínai média.

MNO
2010. 12. 22. 20:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A beruházás költsége 3,41 milliárd dollár (720 milliárd forint), így egy kilométerre vetítve ez Kína legdrágább vasútvonala. Az ugyancsak költséges Csinghaj–Tibet (Qinghai–Tibet) vasútvonal bekerülési költsége 29 millió jüan volt kilométerenként, míg a most átadott Jicsang–Vancsou (Wanzhou) esetében hatvanmillió. Hét éven át ötvenezer ember dolgozott, amíg a rendkívül nehéz terepviszonyok között vezető vonalon elkészültek 159 alagúttal, és megépítettek 253 hidat. A Jünnan-Kujcsou (Yunnan-Guizhou) fennsík keleti sarkának hegyes vidékén húzódó vasúti pályán a hidakon és alagutakon vezető szakaszok hossza a teljes vonal mintegy 74 százalékát teszi ki. A „legrendkívülibb” feladat – a körülmények összetettsége, veszélyessége és egyedisége miatt – egy alagút kialakítása volt Csijüe (Qiyue) hegységben. Az építőknek hat évükbe telt, mire végeztek vele.

Az első vonat szerda délelőtt negyed 11-kor indult 900 utasával a Hupej tartományi Enshi (Enshi) város állomásáról Jicsangba (Yichang). A helyszíni beszámolókban megszólaltatott utazók elmondták: míg az egynapos buszút korábban 100 jüanba (3100 forint) került a két város között, most az új vonattal mindössze két óra az utazás, és csak 30 jüant (950 forint) kell fizetni érte. A vonal végállomása Csungking (Chongqing) szomszédságában van, teljes hossza 377 kilométer. Az egész útra a hírek szerint először csütörtökön indítanak öt vonatot, majd január 11-én beindul a teljes üzem.

Az új vonallal a Csungking és Hupej tartomány székhelye, Vuhan (Wuhan) közötti távolság megtétele az eddigi 22 óráról öt órára csökken. Természetesen az egymástól távoli térségek elérésének ideje rövidül, a hegyek elzárt településein élők számára új lehetőségek nyílnak meg. A szakemberek arra számítanak, hogy az érintett vidékeken az új helyzetben fejlődésnek indul a mezőgazdaság, az ipar, a turizmus és a kereskedelem.

A hegyvidékek közt vezető vasút megépítésének gondolata feljegyzések szerint 1903-ban, a Csing-dinasztia (Qing) idején már felmerült, de a háborúk és a pénzhiány miatt a terv kivitelezése elmaradt, a gondolat pedig egy időre feledésbe merült. A kínai kormány 1994-ben mérte fel a terepet, és rá tíz évre, 2003 decemberében kezdődött meg az építés. A vasúti pálya elkészültét 2010. augusztus 18-án jelentették be.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.