Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata nemrégiben tette közzé Az európai online piactér: fogyasztói panaszok 2008–2009 című tanulmányát az elektronikus kereskedelemről. A 29 európai fogyasztói központot összefogó hálózat tanulmányából kiderül, hogy mindkét évben a német, az angol és a francia webes kereskedők ellen éltek leggyakrabban panasszal a fogyasztók.
A fogyasztóvédelmi szervezet rámutat arra is: meglepő módon a globális válság hatására 19 százalékkal csökkent 2008-ban a panaszok száma az előző évhez képest. A visszaesésnek oka lehet, hogy a fogyasztók jövedelme a válság alatt visszaesett, illetve a fogyasztói tudatosság növekedett. Továbbra is problémát jelentenek az internetes csalók, különösen a használt autók és az elektronikus termékek online értékesítése terén – írja közleményében az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.
A fogyasztóvédők tájékoztatása szerint a tanulmány írói szorgalmazzák a biztonságos online fizetési módok alkalmazását annak érdekében, hogy a fogyasztók elkerüljék a csaló kereskedőket, hiszen az ilyen típusú bűncselekmények jelentős mértékben visszavetik az elektronikus kereskedelembe vetett fogyasztói bizalmat. A tanulmány rámutat arra is, hogy a digitális tartalmak adásvételének szabályozása hiányos – közölte az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.
(MTI)
Brutális, így tartja fogva a katonakorú embereket Ukrajna
