Gondot jelentenek az internetes csalók

Az Európai Fogyasztói Központok Hálózatához 2008-ban 9006, 2009-ben 10 401 panasz érkezett az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatban – közölte az Európai Fogyasztói Központ Magyarország pénteken.

MNO
2010. 12. 17. 17:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata nemrégiben tette közzé Az európai online piactér: fogyasztói panaszok 2008–2009 című tanulmányát az elektronikus kereskedelemről. A 29 európai fogyasztói központot összefogó hálózat tanulmányából kiderül, hogy mindkét évben a német, az angol és a francia webes kereskedők ellen éltek leggyakrabban panasszal a fogyasztók.

A fogyasztóvédelmi szervezet rámutat arra is: meglepő módon a globális válság hatására 19 százalékkal csökkent 2008-ban a panaszok száma az előző évhez képest. A visszaesésnek oka lehet, hogy a fogyasztók jövedelme a válság alatt visszaesett, illetve a fogyasztói tudatosság növekedett. Továbbra is problémát jelentenek az internetes csalók, különösen a használt autók és az elektronikus termékek online értékesítése terén – írja közleményében az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.

A fogyasztóvédők tájékoztatása szerint a tanulmány írói szorgalmazzák a biztonságos online fizetési módok alkalmazását annak érdekében, hogy a fogyasztók elkerüljék a csaló kereskedőket, hiszen az ilyen típusú bűncselekmények jelentős mértékben visszavetik az elektronikus kereskedelembe vetett fogyasztói bizalmat. A tanulmány rámutat arra is, hogy a digitális tartalmak adásvételének szabályozása hiányos – közölte az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.