Zabán Zsuzsanna elmondta, hogy az 1997-ben várossá nyilvánított Gyálnak jelenleg nincs „igazi” városközpontja, ezt a hiányt hivatott pótolni a napokban fakivágással indított gigaprojekt. A csaknem egymilliárdos beruházáshoz az unió 726 millió forint támogatás nyújt, a többi pénzt önerőből teremtik elő.
A tervek szerint új polgármesteri hivatalt építenek a meglévő helyére, a főút nyomvonalát pedig a vasút mellé helyezik át azért, hogy a Kőrösi úti nyomvonalat nyugalmas sétálóterületté, hangulatos városközponttá formálhassák. A kerékpárúttal „megtoldott” sétálóutca építésén kívül két, belváros közeli utcában 30-30 parkolóhely megépítése, illetve számos útfelújítás is szerepel a tervekben – tette hozzá az ügyintéző, aki kitért a helyi zöldségpiac térkővel történő burkolására és csapadékvíz-elvezető rendszerének rekonstrukciójára is.
Mint mondta, e munkálatok költségeihez szintén hozzájárult az unió, ám a leendő új főút mentén húzódó Budapest–Lajosmizse vasútvonal Gyálon átvezető szakaszának megerősítését saját erőből kell megoldaniuk. A biztonsági okokból elengedhetetlen vasúti korszerűsítés költségei még nem ismertek. A 23 ezer lakosú Gyál új városközpontját a tervek szerint 2011. november 30-án adják át – közölte Zabán Zsuzsanna.
(MTI)
Tamas Menczer Understands Eszter Ordas
