Kkv-k: jövőre megéri majd Magyarországon szállítani

A magyarországi kereskedelmi gázolajár jövő évi bevezetése növeli a magyar fuvarozó kis- és középvállalkozók versenyképességét, a hazai tankolás révén pedig a költségvetésnek többlet jövedéki adóbevétele lesz – hangsúlyozta Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) elnöke hétfőn az érdekképviselet évzáró sajtótájékoztatóján Budapesten.

MNO
2010. 12. 20. 12:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MKFE elnöke emlékeztetett arra, hogy az érdekképviselet javaslatára a kormány bevezette 2011. január elsejétől a kereskedelmi gázolajárat, amely révén lehetőségük lesz a Magyarországon tankoló belföldi és külföldi, 7,5 tonnánál nagyobb gépjárművek, illetve autóbuszok esetén a jövedéki adóból literenként 6,50 forintot visszaigényelni. Az MKFE elnöke hangsúlyozta, hogy a jövedéki adó visszaigénylésének feltétele az üzemanyagkártyás fizetés, valamint a vámhivatalnál meglévő regisztráció, amelyet február 15-éig kell elintézni.

Vereczkey Zoltán elmondta, hogy az egyesület megállapodott a Mollal a kedvezményekről a tagoknak kibocsátott üzemanyagkártyákhoz kötődően. Az eddig is működő Mol–MKFE Gold kártya mellett az egyesület tagjai igényelhetik a Mol–MKFE Green üzemanyagkártyát, amely többnyire a fuvarozó kis- és középvállalkozók lehetőségeihez igazítja a feltételeket. Az MKFE elnöke elmondta, hogy a jövedéki adó visszaigényléséből, valamint az Mol–MKFE üzemanyagkártyákhoz kötődő kedvezmények révén már jelentős üzemanyag-költségcsökkentést lehet elérni, amely a fuvarozók összköltségének mintegy 40 százalékát teszi ki.

Vereczkey Zoltán kérdésre válaszolva elmondta, hogy a fuvarozók versenyképességének javítására az egyesület javasolni fogja az adómentes napidíj jelenleg 25 eurós összegének megemelését 40 euróra, ami az európai átlagnak felelne meg. Az MKFE számítása szerint jövőre a kereskedelmi gázolajár bevezetésének eredményeként 200 millió literrel növekedhet a magyarországi töltőállomások éves forgalma.

A 6,50 forint jövedéki adóvisszatérítés 8,5 milliárd forint kiadást jelent a költségvetésnek, de az üzemanyagfogyasztás növekedése révén a magyar állam így is 11,5 milliárd többlet jövedékiadó-bevételt könyvelhet el.

Karmos Gábor, az MKFE főtitkára elmondta, hogy Magyarországon 18,5 ezer fuvarozó vállalkozó 70 ezer tehergépjárművet üzemeltet, a személyszállításban 2 ezer autóbuszos személyszállító vállalkozás működik 16 ezer járművel. A szektor 130-140 ezer munkavállalót foglalkoztat. Magyarországon a közúti közlekedési szektor adja a GDP 6 százalékát, évente 1600 milliárd forint adót fizet be a költségvetésnek.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.