Az Új Széchenyi-terv kiírására néhány hét múlva benyújtandó pályázat alapját képező tanulmányt kedden sajtótájékoztatón mutatta be Szita Károly (Fidesz) polgármester és Szakály Zoltán, a Kaposvári Egyetem marketing és kereskedelmi tanszék vezetője. A pályázatot egy helyi élelmiszerek értékesítését szolgáló üzlet megépítése mellett, a Kaposvár védjegy kialakítására, illetve a program népszerűsítésére, a helyi élelmiszerek fogyasztásának az ösztönzésére nyújtja be az önkormányzat.
A kaposvári élelmiszer-gazdaság már ma is több mint ezer embernek ad munkát – hangsúlyozta a polgármester. A cél az – tette hozzá –, hogy a minőségileg garantált helyi termékekből még többet értékesíthessenek a helyi feldolgozók, növelve ezzel a város számára kulcsfontosságú foglalkoztatást, egyúttal bővítve a minőségi termékek kínálatát. Szita Károly közölte: a program részeként a Kaposvárral beazonosítható termékek – tej, méz, hús vagy egyéb élelmiszer – eredetét és a minőséget védjeggyel garantálják, az értékesítéshez pedig a felújított kaposvári piacon biztosítanak lehetőséget egy erre a célra épülő boltban.
Szakály Zoltán, a tanulmány készítője országos szinten egyedülállónak nevezte az önkormányzat elkötelezettségére, a Kaposvári Egyetem tudásközpontjára, valamint a patrióta gondolkodásra épülő kaposvári modellt, amelynek célja a város élelmiszer-gazdaságának erősítése. A program új lehetőséget jelent a kaposvári élelmiszeripar, illetve az itt élők számára – emelte ki a tanszékvezető tanár. Egy márkázott, Kaposvár védjeggyel ellátott – akár turisztikai szempontból is vonzó –, helyi élelmiszereket árusító üzlet már 200-250 termékkel gazdaságos lehet – vélte, hangsúlyozva: ehhez szükség van a helyi vásárlók megnyerésére is.
(MTI)
Halálra késelt egy miskolci férfi egy 16 éves kamaszt Miskolcon