153 milliárd dollárt ér a világ legértékesebb márkája

A Google négyéves uralmát megelőzve idén az Apple lett a világ legértékesebb márkája a Millward Brown piackutató cég hétfőn közzétett ranglistáján.

MNO
2011. 05. 09. 14:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elsősorban az iPhone és az iPad sikerének köszönhetően az Apple értéke egy év alatt 84 százalékot emelkedett, és így az amerikai informatikai óriásvállalat jelenleg 153 milliárd dollárt ér. A keresőmotorjáról ismertté vált Google, amely 2007 óta négy éven át vezette a száz vezető márka listáját, tavaly kétszázalékos visszaeséssel, 111 milliárd dollárral került a második helyre.

A fogyasztói vélemények és a cégek nyilvános pénzügyi adatai alapján összeállított BrandZ Top 100 listán az IBM 17 százalékos növekedéssel, 101 milliárd dollárral áll a harmadik helyen. A McDonald’s két helyet előrelépve, 23 százalékkal növekedve a negyedik lett, míg a Microsoft csupán 2 százalékos növekedést követően 78,2 milliárd dollárral az ötödik.

A száz vezető márka összesített értéke 2,4 billió dollár, azaz 17 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ezek a számok már a gazdasági válság végét is mutatják, ugyanis 2009-ben a legjobb száz márka csupán négyszázalékos növekedést tudott felmutatni. A legjobb tíz márka közül hat a távközlési és a műszaki technológiával foglalkozó vállalat. A Coca-Cola 8 százalékos növekedés mellett 73,8 milliárd dollárral csúszott vissza a hatodik helyre.

A listában a tavalyi 13-mal szemben idén már 19 vállalat származik a fejlődő piacokról. A Facebook – amely tavaly jelent meg először a rangsorban – idén már a 35. helyen szerepel, miután a világ legnépszerűbb közösségi portáljának értékét 19,1 milliárd dollárra becsülik. A Google kínai riválisa, a Baidu a tavalyi 46. helyezésről ugrott a 29. helyre.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.