A parfümkirály illatai lengik be a világot

Olasz illat lengi be a világot, ugyanis a nemzetközi divatházak parfümjeit mind ugyanaz az olasz illatszerész készíti: Roberto Martone, aki már több mint kétezer parfümöt kreált.

MNO
2011. 05. 18. 5:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Roberto Martone az a ritka ember, aki kiszagolta, miként válhat a lehető legegyszerűbb mesterség világméretű üzletté” – írta a Libero olasz napilap, szó szerint értve a szagolást. Az orrával dolgozik ugyanis a parfümfeltaláló.

A „világot beillatosító” Martone 1978-ban kötötte első szerződését Renato Balestra divatcégével. Utána Trussardi következett, majd jöttek a többiek: Romei Gigli, Nazareno Gabrielli, Versace, Bulgari, Ungaro. Az olasz illatkirály az utóbbi harmincöt év alatt több mint kétezer illatot hozott létre, ebből ezer a mai napig piacon van.

„Amikor elkezdtem, az olasz illatszerészek Párizsba mentek parfümösüveget vásárolni, csak ebben tudták eladni termékeiket. A francia üveg, a francia címke volt a garanciája az igazinak tartott parfümnek. Elképzelhetetlennek számított, hogy egy kölnin a Made in Italy felirat szerepeljen” – magyarázta Martone. Most viszont a nagy olasz divatházak már bátran feltüntetik, hogy a parfüm hazai. „A márkanév, a csomagolás és a reklám is számít, de a parfüm értékét hatvan százalékban az illata adja” – árulta el mestersége titkait Martone.

A parfümkirály édesapja gyógyszerész volt, családjában kozmetikusok is vannak. A Martone alapította ICR parfümgyár a lombardiai Lodiban 600 embert foglalkoztat. Tavaly hatvanhárom millió üveg parfümöt gyártott, nyolcvan százalékban exportra.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.