„Roberto Martone az a ritka ember, aki kiszagolta, miként válhat a lehető legegyszerűbb mesterség világméretű üzletté” – írta a Libero olasz napilap, szó szerint értve a szagolást. Az orrával dolgozik ugyanis a parfümfeltaláló.
A „világot beillatosító” Martone 1978-ban kötötte első szerződését Renato Balestra divatcégével. Utána Trussardi következett, majd jöttek a többiek: Romei Gigli, Nazareno Gabrielli, Versace, Bulgari, Ungaro. Az olasz illatkirály az utóbbi harmincöt év alatt több mint kétezer illatot hozott létre, ebből ezer a mai napig piacon van.
„Amikor elkezdtem, az olasz illatszerészek Párizsba mentek parfümösüveget vásárolni, csak ebben tudták eladni termékeiket. A francia üveg, a francia címke volt a garanciája az igazinak tartott parfümnek. Elképzelhetetlennek számított, hogy egy kölnin a Made in Italy felirat szerepeljen” – magyarázta Martone. Most viszont a nagy olasz divatházak már bátran feltüntetik, hogy a parfüm hazai. „A márkanév, a csomagolás és a reklám is számít, de a parfüm értékét hatvan százalékban az illata adja” – árulta el mestersége titkait Martone.
A parfümkirály édesapja gyógyszerész volt, családjában kozmetikusok is vannak. A Martone alapította ICR parfümgyár a lombardiai Lodiban 600 embert foglalkoztat. Tavaly hatvanhárom millió üveg parfümöt gyártott, nyolcvan százalékban exportra.
(MTI)
Megható pillanatokat élt át Kapu Tibor Houstonban
