Arra kell törekednie, hogy „ötcsillagos várost építsen”

Akár 25-30 milliárd forintnyi beruházást indukálhat, ha hivatalosan is gyógyhellyé nyilvánítják Sárvárt.

MNO
2011. 05. 24. 9:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az országban 13 olyan település létezik, amely rendelkezik gyógyhely minősítéssel. Vancsura Miklós, a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő igazgatója szerint ha megkapják a minősítést, az eddigieknél is több turista jön Sárvárra, így jócskán túllépik majd az eddig évente félmilliós látogatószámot. Huszonhét éve nem minősítettek egyetlen magyar várost sem gyógyhellyé. Legutóbb 1984-ben ítélték oda a gyógyhely címet. Gyógyhely például Hévíz, a Balfi Szanatórium, Harkány és Hajdúszoboszló. Sárvár a cím elérése érdekében az elmúlt években már többmilliárdos fejlesztést hajtott végre. Sárváron most a termálkörút megépítésével 250-300 hektár terület már a gyógyhelyi arculatnak megfelelő. Az új gyógyhely lesz az első, amely a klasszikus, idősebbeknek szóló gyógyfürdői szolgáltatások mellett a fiatalabbaknak, a gyermekes családoknak is igazi, nemzetközi szinten is megfelelő wellness- és élményjellegű szolgáltatásokat kínál.

A címet körülbelül egy év múlva kaphatja meg a Rába-parti város, addigra vizsgálják meg, hogy megfelel-e az összes feltételnek. A gyógyhely minősítést az egész város vagy egy városrész kapja, ezért a település környezetének is a gyógyulni vágyók igényeit kell szolgálnia. Vizsgálják például, hogy van-e elég kerékpárút vagy zöld övezet, illetve hogy milyen magas a zaj- és porszennyezés a településen. A városnak garanciákat kell adnia, például a sárvári víz minőségére, a levegő és a város tisztaságára. Egyszóval a város vezetésének arra kell törekednie, hogy „ötcsillagos várost építsen” – mondta Kondora István, a város polgármestere.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.