Kevesebb a munkanélküli a cseheknél

Áprilisban 8,6 százalékra csökkent a munkanélküliség Csehországban, ez 0,6 százalékkal alacsonyabb a márciusinál – közölte hétfőn a cseh munkaügyi és népjóléti minisztérium Prágában.

MNO
2011. 05. 09. 13:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Április végén 513 842 ember keresett munkát, ami éves szinten 33 920-szal csökkenést jelent. Piaci elemzők áprilisban 8,7 százalékos munkanélküliségi szintet vártak. A betöltetlen munkahelyek száma 6,3 százalékkal, 36 053-ra emelkedett. Egy munkahelyre átlagban 14,3 munkakereső személy esett. „Nyilvánvaló, hogy a szezonális munkák már nem jelentik az egyetlen feszültségcsökkentő tényezőt a munkaerőpiacon. A gazdaságban általában új munkahelyek alakulnak, ami a munkaközvetítő hivatalok bőségesebb állásajánlatában is megnyilvánul. Nagy a valószínűsége annak, hogy májusban a munkanélküliek száma visszaesik félmillió alá” – értékelte a statisztikai adatokat Pavel Sobísek, az UniCredit Bank elemzője.

Több elemző arra számít, hogy a következő hónapokban Csehországban nagy valószínűséggel 8 százalék alá süllyed a munkanélküliségi ráta. Ami a regionális adatokat illeti, országos átlagnál magasabb munkanélküliséget 44 járásban mutattak ki. A legmagasabb a munkanélküliség a Jeseník (16,3 százalék), Most (16,2 százalék), Bruntál (15,8 százalék), Decín (14,7 százalék) járásokban, tehát Észak-Csehországban és Észak-Morvaországban. Már hagyományosan Prágában a legjobb a helyzet, ahol 3,8-4 százalékos a munkanélküliség és magas a betöltetlen munkahelyek ajánlata. A férfiak munkanélkülisége áprilisban 7,8 százalékos, míg a nőké 9,7 százalékos volt. Munkanélküli-segélyt áprilisban 134 434 személynek folyósítottak a hatóságok, ami az összes regisztrált munkanélküli 26,2 százaléka.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.