A következő években megvalósítandó beruházás során uniós szabvány szerint megerősítik a burkolatot, és a településeket elkerülő utakat építenek. A felújítás pénzügyi hátterét nagyrészt az Európai Unió biztosítja – írják.
A jelenlegi elképzelések szerint a 83. számú főút Pápa és Győr közötti, 37 kilométeres szakaszán az elhasználódott burkolatot korszerű, 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek számára is alkalmas, az uniós szabványoknak megfelelő burkolattal váltják fel. A tervek szerint a két város közötti összes települést elkerülné az új nyomvonal – jegyzik meg.
A főút fejlesztése az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósulhat meg. A beruházások előkészítésére a Közlekedés operatív program (KÖZOP) részeként bruttó 647 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az ERFA fedezi.
A beruházás előkészítési munkálatai elkezdődtek. „Hamarosan megkezdjük a megvalósíthatósági tanulmány elkészítését, a tervezési folyamatba az érintett településeket is bevonjuk” – idézi a közlemény Loppert Dánielt, a beruházó NIF Zrt. kommunikációs vezetőjét, aki utalt arra: a beruházás nyomán gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés Pápa és Győr között, valamint az M1-es autópályát is gyorsabban lehet elérni dél felől.
(MTI)
Orbán Viktor: Néhány lángos és tasli leesett