Nem mosolyognak eleget az eladók?

A megkérdezett ügyfelek negyede hiányolta, hogy nem mosolyognak az eladók – derül ki egy felmérésből.

MNO
2011. 05. 16. 20:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A mosolyfelmérés átlagértéke 75 százalék volt: a portugálok kerültek a dobogó legfelső fokára 94 százalékkal, míg hazánk a 16. helyen végzett. Az üdvözlés átlagos eredménye 78 százalék volt, mely a legalacsonyabb érték 2004 óta. Ausztria érte el a legjobb eredményt 98 százalékkal, Magyarország 3 százalékkal maradt le ettől az értéktől. A kiegészítő termékek és szolgáltatások ajánlásának átlageredménye 44 százalék, Magyarországon ez az eredmény 66 százalék.

A Mystery Shopping Providers Association (próbavásárló cégeket tömörítő nemzetközi szervezet) hazai tagja, a ClientFirst azt kutatta, hogy mennyire udvariasak, mosolygósak a betérő ügyfelekhez az eladók. A 2010-es mosolyfelmérés összefoglaló adatai magában foglalják 27 ország közel 1,2 millió kérdésére vonatkozó válaszait a mosolygás, üdvözlés, valamint a kiegészítő termékek és szolgáltatások értékesítése témakörében. A kutatás eredményei szerint az eladók tíz ügyfélből hetet részesítettek üdvözlésben, illetve csupán négynek ajánlottak kiegészítő terméket, szolgáltatást.

A versenyszférában nagy sikerrel rajtolt a 2011-es üzleti verseny, ahol megmérettetik magukat a banki, biztosítási, telekommunikációs, közszolgáltatói és a kereskedelmi szektor nagyjai. Az idei évben több újdonsággal készülnek a szervezők, többek között a személyes és telefonos kategória mellett mérik az elektronikus kiszolgálást is, mely egyedülálló kezdeményezés Magyarországon. További újdonságnak számít, hogy intézmények is versenyezhetnek.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.