Döntött a kormány, tíz éven belül bezárul a főváros körül az M0-s

A gyorsforgalmi és főúthálózat fejlesztését négy időszakra osztja a kormány, az első az idén indul és 2016-ig tart, míg az utolsó a 2025 és 2027 közti időszak – az egyes intervallumokra tervezett fejlesztéseket a legutóbbi Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat tartalmazza.

MNO
2011. 06. 30. 12:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A csütörtöktől hatályos határozat a forrásokat az uniós támogatásban, a megtett úttal arányos útdíjban, valamint az állami költségvetésben jelöli meg úgy, hogy a programnak 2027 végéig be kell fejeződnie.

A 2016-ig tartó első szakaszból kiemelésre érdemes az M2-es autóút, amely az M0-stól Vác délig épül meg 2x2 sávval. Az M4-es autópálya Üllőtől Törökszentmiklósig, illetve Berettyóújfalutól az országhatárig készül el, összesen 121 kilométer hosszban. Az M8-as autóútnak is két szakasza épül meg, Körmend és az országhatár, valamint Nagykőrös és Szolnok között. A teljes hossz 64 kilométer.

A 2017–2020 közti időszakban bezárul a főváros körül az M0-s autóút. Az M4-es Törökszentmiklóstól Kisújszállásig folytatódik, míg az M8-asból további 84 kilométer épül meg a Dunántúlon, illetve az Alföldön. Az M9-es autóútnak is több szakasza készül el, így Kaposvártól Bonyhádig és Vasvártól Zalaegerszegen át Pacsáig. Elkezdődik az M49-es építése, amely az M3-es autópályát Vajától köti össze a Csenger környéki országhatárral, de ebben az időszakban csak Győrtelekig épül meg 20 kilométer hosszban.

A 2021 és 2024 közti időszakban az M0-s egyes szakaszai 2x3, illetve 2x4 sávosra bővülnek. Az M2-es tovább halad Váctól Rétságig, míg az M49-es újabb 20 kilométerrel Pátyodig megy tovább. Az M85-ös Csorna és Kapuvár, valamint Sopron és az országhatár között lesz kész, összesen 30 kilométer hosszban. Az utolsó, a 2025 és 2027 közti időszakra a bővítések lesznek jellemzők. Például 2x4 sávosra bővül az M7-es és M1-es közös bevezetője, míg az M3-as Budapest és Hatvan közt 2x3 sávos lesz. Az M7-es másik pályája is 2x3 sávos lesz Székesfehérvárig. Teljesen elkészül az M9-es út Soprontól Szekszárdig, és az M49-es is eljut az országhatárig.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.