A hajó tatját első próbálkozásra felemelték hatméternyire, de az orrát nem tudták megemelni. Ezért mozgatni próbálták, hogy így küzdjék le a szívóerőt, mert addig nem lehetett folytatni a kiemelést, amíg vízszintes helyzetbe nem került a hajótest. Az operatív stáb vezetője elmondta: amikor a felső fedélzet másfél méterrel a vízszint fölé kerül, hermetizálják az összes nyílást, és megkezdik a víz kiszivattyúzását.
A Nyomozati Bizottság pénteken hivatalosan közölte: a katasztrófában 114 ember bizonyosan életét vesztette, nyolc személyt még keresnek, 79 fő megmenekült. A hajón a végleges adatok szerint 201 ember tartózkodott. Eredetileg abból indultak ki, hogy 208-an voltak a hajón, és 15 embert minősítettek nyomtalanul eltűntnek. Az idő múlásával azonban többekről kiderült, hogy tévesen kerültek a listára, például aggódó rokonok jóvoltából, s egy személy úgy került meg, hogy különböző neveken szerepelt a keresettek és a megmentettek listáján is.
Az eltűntek keresése folytatódik a vízen és a szárazföldön. Tatárföldön pénteken több mint 300 ember, valamint közel 80 hajó és csónak kutatott a környéken, a víz alatt, a parton és a szigeteken. A terület határain túl szintén folytatódott a keresés, bár kevesebb emberrel és eszközzel A katasztrófa pontos oka egyelőre ismeretlen, annyi azonban bizonyos, hogy a jármű üzemeltetésében szinte minden előírást és jogszabályt megsértettek.
(MTI)
Brutális megszorításokat vezet be Márki-Zay Péter Hódmezővásárhelyen