A posta azonnal visszaküldi a hibás pénztári utalványokat

A helytelen vagy elégtelen adatokkal érkező magán-nyugdíjpénztári utalványokat a Magyar Posta Zrt. minden esetben visszaküldte a pénztáraknak – közölte a posta csütörtökön. <br /><br /><a href="http://www.mno.hu/portal/804894"><strong>• A visszalépők nagy része megtakarítja a reálhozamát</strong></a>

MNO
2011. 08. 25. 18:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kedden arra szólította fel a magánnyugdíjpénztárakat, hogy a zökkenőmentes elszámolás érdekében a volt pénztártagok adatmódosítási kérelmének tegyenek eleget, valamint az át nem vett és a magánnyugdíjpénztárakhoz visszaérkezett összegek kifizetését a volt pénztártagok rendelkezése alapján augusztus 31-ig ismét tegyék meg. A Stabilitás Pénztárszövetség szerdai közleményében ugyanakkor kifogásolta, hogy a Magyar Posta szeptember 16-ig „visszatartja” az elakadt utalásokat, így a pénztárak nem tudják határidőn belül teljesíteni a minisztérium felszólítását.

Bába Julianna, a Stabilitás elnöke hangsúlyozta: a legjobb szándékuk ellenére technikailag képtelenség a minisztérium felszólításának eleget tenni, ugyanis a tárca szerint a törvényi határidőn belül – azaz 2011. augusztus 31-ig – kellene a visszaérkező utalásokat ismételten megindítani. Ez csak azokban az esetekben lehetséges, ahol a visszalépő tag banki átutalást kért, és számlaszáma rosszul szerepelt pénztára nyilvántartásában. Akikhez viszont a pénztárak postai úton kísérelték meg eljuttatni a reálhozamot, azok esetében a visszaérkező összeget a Magyar Posta – hatályos üzletszabályzatának megfelelően – 2011. szeptember 16-ig visszatartja.

A Magyar Posta csütörtökön az MTI-vel azt közölte: a posta az utalványban megjelölt címhelyen 150 000 forintig házhoz kézbesíti a reálhozamot. Abban az esetben, ha a házhoz kézbesítés a címzett távollétében sikertelen volt, a kézbesítő értesítést hagy az ügyfélnek. A 150 ezer forintot meghaladó összegű utalványokról az ügyfelek szintén értesítést kapnak, amellyel a megjelölt postahelyen vehetik át az utalvány összegét.

Válaszában a posta rámutat: a postai szabályozás szerint csak és kizárólag az így kiértesített ügyfelek – a nyári szabadságolásokra tekintettel – vehetik át szeptember 16-ig a nekik érkezett reálhozamot az értesítésben megjelölt postahelyen. Erről a posta az ügyfeleket, illetve a nyugdíjpénztárakat a postahelyeken és az interneten megtalálható hirdetményben, illetve közleményben értesítette. Azoknak ügyfeleknek, akik szeptember 5-ig nem veszik át az utalványozott összeget, a posta szeptember 16-a előtt ismét értesítést küld.

A posta hozzáfűzi: tapasztalataik szerint a nyaralási időszak letelte után az ügyfelek a postahelyeken keresik majd a kiutalt pénzt. Amennyiben a posta ezeket a nyugdíjpénztárnak visszautalja, úgy az ügyfelek nem jutnak időben a pénzükhöz csak akkor, ha azt a nyugdíjpénztár ismételten kiküldi nekik postán.

A kézbesíthetetlen utalványokat (például téves címadatok, a címzett utánküldés kérése nélkül elköltözött) a posta haladéktalanul visszaküldi a folyósító nyugdíjpénztárnak, és semmilyen módon nem akadályozza a pénztárakat abban, hogy ezeket az összegeket újra folyósítsák az ügyfélnek, feltéve, hogy időközben a címadatok pontosítása megtörtént, ellenkező esetben az ismételt kiutalás értelmetlen – hangsúlyozza a posta.

Arra reagálva, hogy a Stabilitás szerdán azt kérte az NGM-től, egyeztessen a jogszabályi ellentmondások feloldásáról, a posta úgy válaszolt: minden olyan egyeztetésre nyitottak, amely az adott ügyben a megoldást segíti.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.