Átcsoportosítással növelnék a forgalmat

Az elkövetkező hónapokban több Sole elnevezésű termékét Mizo márkanév alatt hozza forgalomba a Sole-Mizo Zrt., a márkák közötti árcsoportosítástól forgalmának növekedését várja a tejipari vállalat.

MNO
2011. 08. 25. 10:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Bonafarm csoporthoz tartozó Sole-Mizo Zrt. 28 termékét, amely eddig Sole márkanévvel került a boltokba, az ősz folyamán a cég húzó márkája, a Mizo név alatt hozzák forgalomba. Így az ismert márka kínálata új termékkategóriákkal bővül, mint például a gyümölcsjoghurtok, a krémfehér sajt vagy a kávétejszín – közölte a társaság.

A Sole márka ugyanakkor nem szűnik meg, mivel a cég exportja jelentős mértékben támaszkodik az ezzel a logóval forgalmazott termékekre. Ezért például több sajtot, kávétejszínt és reggeli italokat – amelyek elsősorban a román, az arab és a balkán országok piacain népszerűek – nem érint a változás.

Szilágyi László kereskedelmi és marketingigazgató közölte: a cég árbevétele 2010-ben 36,6 milliárd forint volt. Ez az előző évhez képest 2 százalékos visszaesést jelentett, ami elsősorban a tavaly jelentősen megnövekedett nyerstej-alapanyagár által okozott fogyasztáscsökkenéssel magyarázható. A társaságnál a kivitel jelenlegi részaránya a teljes árbevétel 22 százaléka.

A szakember szerint a nyerstej árának növekedése tovább erősítette a fogyasztás visszaesésének kedvezőtlen folyamatát. Így elképzelhető az árbevétel további csökkenése, de ennek mértékét még nehéz meghatározni. A csökkenő forgalmat termékfejlesztésekkel, illetve az értékesítési munka hatékonyságának további növelésével igyekeznek ellensúlyozni – tette hozzá. A márkák közötti árcsoportosítástól a cég a forgalom növekedését reméli, mivel a Mizo márkanév alatt forgalomba hozott termékeket a fogyasztók nagyobb bizalommal vásárolják a társaság szerint.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.